Pallantir Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg er på jakt etter en veteranbil for å ha som bil nummer to, og jeg ville helst hatt noe i retning av Datsun 160B SSS eller Toyota Celica fra rundt 1977 (altså så ny som mulig etter reglene). Men er det noen andre land i nærheten jeg bør vurdere å hente noe sånt fra, og der det kan bli billigere? Det er nok utvalg av disse bilene i det ikke så fjerne Østen til at jeg stadig ser dem på svenske "Finn"-versjoner. Men så er det å finne en som er brukbar, god i prisen og samtidig original nok til at den lar seg importere som veteran... Jeg er klar over at man har en kilometerbegrensning på veteraner (var det ikke 5000 i året?), men det er sånt man har skrujern og tang til. Min første bil (dette er over 20 år og dermed foreldet, så slapp av!) kjørte aldri mer enn 8000 i året, selv om jeg pendlet ganske mye mellom Troms og Oslo... Er det noen vits i å tenke på Danmark eller Tyskland, og hvilke nettsider er det i så fall verd å ta en titt på? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er vel ikke noen kilometerbegrensning på veteranbil? Det eneste jeg vet om er at det er noen veteranbilforsikringer som praktiserer en slik begrensning, samt at veteranbilen ikke blir brukt som bruksbil. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Sier du det? Jeg leste og fikk høre at det var 5000 km. Men mine "kilder" kan ta feil. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg skal ikke være skråsikker, men det spørs om ikke dine kilder mener dette med forsikring da. Alle biler som er over 30 år er veteran så vidt jeg har skjønt med de avgiftsfordelene det medfører. Hva med å kikke på det amerikanske markedet? Med lav dollarkurs finner du kanskje noen kupp der? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ja da, men i min prisklasse blir det nok for dyrt å ta det over i forhold til prisen på bilen. Det er snakk om opp til ca. 40 000 med alle avgifter og alt annet. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Men man kan jo selvsagt lure når man ser en perle som denne, som i øyeblikket ligger på ca. 18 000 kroner... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 http://www.cars.com/go/search/detail.jsp;?...leadExists=true Her har du en til $3000 som ikke er auksjon. Holder kanskje litt hardt å få til til under 40k med transport og avgifter, men burde gå akkurat... Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 En annen ting er at skal jeg først ta fra USA, er det kanskje drømmebilen som skal inn. Men den blir en helt annen prisklasse... Her ser du den. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 En annen ting er at skal jeg først ta fra USA, er det kanskje drømmebilen som skal inn. Men den blir en helt annen prisklasse... Her ser du den. 9364813[/snapback] Mente du det der? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 En annen ting er at skal jeg først ta fra USA, er det kanskje drømmebilen som skal inn. Men den blir en helt annen prisklasse... Her ser du den. 9364813[/snapback] Styggfin bil! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Dipstick, det stemmer. Bilen er flott på samme måte som en bulldogg er flott. Fugitive, visst mente jeg det! Det fins ikke mye som er mer unikt...akkurat som meg! Klart det fins biler jeg heller ville hatt, men ingen i samme prisklasse. Da måtte jeg opp på DeTomaso Pantera (italiensk karosseri med amerikanske V8, en himmelsk kombinasjon) eller en Ferrari Dino, men ingen av de bilene vil jeg noen gang ha råd til, iallfall ikke som bil nummer to fram og tilbake med ungene til alle slags ting! Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Dipstick, det stemmer. Bilen er flott på samme måte som en bulldogg er flott. Fugitive, visst mente jeg det! Det fins ikke mye som er mer unikt...akkurat som meg! Klart det fins biler jeg heller ville hatt, men ingen i samme prisklasse. Da måtte jeg opp på DeTomaso Pantera (italiensk karosseri med amerikanske V8, en himmelsk kombinasjon) eller en Ferrari Dino, men ingen av de bilene vil jeg noen gang ha råd til, iallfall ikke som bil nummer to fram og tilbake med ungene til alle slags ting! 9365240[/snapback] Den er unik ja Men selv synes jeg det finnes mange alternativ til den bilen som ser bedre ut! Men alle har hver sin smak( takk og lov for det) så kan skjønne att du ser sjarmen i den bilen DeTomaso Pantera er mange sin drøm, min blandt annet! Men dyre som du sier, eneste med "fornuftig" pris er Replica kit Endret 26. august 2007 av Fugitive Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 En annen ting er at skal jeg først ta fra USA, er det kanskje drømmebilen som skal inn. Men den blir en helt annen prisklasse... Her ser du den. 9364813[/snapback] Er ikke dette bilen som har verdens rekord i mest feil? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Nei, den har bare to feil: Utseendet og teknikken... Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nei, den har bare to feil: Utseendet og teknikken... 9365962[/snapback] Hva sitter du igjen med da? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Stilen! Følelsen! Altså det som betyr noe. For ikke å snakke om at den er meget behagelig å kjøre. Den skulle egentlig hatt wankelmotor, men den ble aldri ferdig, så de stappet inn en rekkesekser med skohorn og glidekrem, det er årsaken til en god del av problemene. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Stilen! Følelsen! Altså det som betyr noe. For ikke å snakke om at den er meget behagelig å kjøre. Den skulle egentlig hatt wankelmotor, men den ble aldri ferdig, så de stappet inn en rekkesekser med skohorn og glidekrem, det er årsaken til en god del av problemene. 9368091[/snapback] Litt problemer i et forhold må man uansett regne med. Er forskjell på fornuft og følelser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå