Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til nettverk i hybelen


Anbefalte innlegg

Jeg og dama har skaffet oss et sted å bo nå. Huseieren deler ut internett tråløst til oss.

 

Men saken er det. Ingen av oss har tråløst nettverkskort. Jeg har å en xbox og en xbox 360 jeg skal ha opp mot nettet i hybelen. (4 enheter).

 

Det jeg tenkte da var om jeg kunne kjøpe en tråløs til kabel enhet, koble den inn i routeren min, og koble alle de andre enhetene inn i den (har en 8port router uten noen funksjoner. Vil jeg da kunne få nett på alle enhetene da?

 

Har du andre forslag så er det bare å si ifra

 

Enheter som skal kobles til:

Xbox, Xbox 360 og 2 stasjonære

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nytt hus, med lyd isolerende vegger, tak og gulv for å unngå at man hører hverandre. Så det må være tråløst

9362569[/snapback]

 

Dagens OT: Hvorfor la de ikke kabler ferdig i veggene når de allikevel bygget, det ville jeg gjort.

 

Men så til saken..

 

Det jeg pleier å gjøre på hoteller og lignende som kun tilbyr tilkobling via trådløst er å koble til en maskin trådløst for så å dele internettforbindelsen på denne (kan godt være en gammel maskin som du sikkert kan skaffe omtrent gratias) så kobler du et vanlig nettverkskort i den og en switch. Så setter du de nødvendige innstillinger på de andre maskinene og vips så er ting oppe å kjøre..

 

Det bør i teorien fungere på den måten som du også skisserer, men jeg har ikke prøvd det ut personlig så kan ikke garantere at det vil fungere. Så derfor vil jeg anbefale deg å poste her før du kjøper noe slik at noen som kanskje har prøvd dette kan si at det vil funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...