SirAnderz Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg lager en side på norsk og jeg har hørt at copyright er ikke vitsen og skrive , så hva skal jeg skrive isteden ? copyright er jo litt "harry" på en seriøs side da vell ?? mvh Anders Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Du kan jo seff skrive "Ikke kopier, din sauskalle" eller noe, men © 2003 SirAnderz. All prohibded. (eller hvordan det skrives) høres jo mye mer skremmende ut, da... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 © 2003 SirAnderz. All prohibded. (eller hvordan det skrives) høres jo mye mer skremmende ut, da... Jeg synes det høres dumt ut. Man trenger ikke å skrive noe slikt amerikansk tull for at innholdet på en webside skal være beskyttet av åndsverksloven. LeD Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 hva med å skrive: navnet ditt © 2003 får en jo med seg det en trenger å ha med lissom.... (blir jo litt 'proffere' hvis du tar med copyright-logoen også da... Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 dette er utdrag fra en side : Copyright Alt innhold og all grafikk tilhører www.mrjt.tk og kan ikke lånes på noen måte om det ikke står noe annet. Du kan imidlertid bruke bildene mine fritt som f. eks. bakgrunnsbilde på ditt skrivebord o.l. Har hørt at du istedenfor copyright skal skrive denne siden er beskyttet i følge av åndverksloven eller noe sånt .. Noe som vet noe om dette ? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Har hørt at du istedenfor copyright skal skrive denne siden er beskyttet i følge av åndverksloven eller noe sånt .. Noe som vet noe om dette? Et åndsverk er beskyttet av åndsverkloven uten at du trenger å skrive noe som helst om det. Copyright er et amerikansk uttrykk, så det er nok riktigere å skrive noe om åndsverkloven hvis du først skal skrive noe, ja. LeD Lenke til kommentar
magikern Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 dette kommer vel mest an på om man tenker seg et nasjonalt eller internasjonalt publikum.... og hvorvidt siden er på norsk eller engelsk... Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 For i det hele tatt å kunne skrive en skikkelig copyright notis, må du ha betalt en liten pengesum og fått et lite ark hvor du får bekreftet at siden din ER copyright, slik at du kan gå til retten hvis noen "stjeler" noe fra din side. Å skrive copyright på en helt ordinær side uten denne avtalen, er det bare for å skremme. Du skal være flink om du klarer å vinne en sak med en fake copyright i footeren... I tillegg: noe man ofte må tenke seg om over: inneholder websiden din grafiske objekter eller annet som er såpass viktig at det må bli kopibeskyttet? Er det så originalt? Og er det så farlig om ting fra din side blir "stjelt"? Jeg kan forstå at gamespot.com har en copyright notis i footeren, men at Per Hansen borti gata skal ha en copyright notis for sine html grønne tables, forstår jeg ikke helt... Nå vet jeg jo ikke hvor viktig og "stor" siten din er, men jeg bare ramset opp noen spørsmål det er greit å spørre seg selv om... I Norge har man jo til og med åndsverksloven til støtte, uten å måtte skrive noen ting (har jeg forstått det rett)... Mvh, Joachim Lenke til kommentar
LeD Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 For i det hele tatt å kunne skrive en skikkelig copyright notis, må du ha betalt en liten pengesum og fått et lite ark hvor du får bekreftet at siden din ER copyright, slik at du kan gå til retten hvis noen "stjeler" noe fra din side. Nå tenker du kanskje på patenter eller registrerte varemerker? Det må man nok betale for å få registrert skikkelig. Men opphavsrett/copyright har man automatisk og gratis straks man har offentliggjort et åndsverk. LeD Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 har du laget det så er det ditt, det er noe alle som lager websider bør vite Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 For i det hele tatt å kunne skrive en skikkelig copyright notis, må du ha betalt en liten pengesum og fått et lite ark hvor du får bekreftet at siden din ER copyright Ehh...nei Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 For i det hele tatt å kunne skrive en skikkelig copyright notis, må du h... Nå tenker du kanskje på patenter eller registrerte varemerker? Det må man nok betale for å få registrert skikkelig. Men opphavsrett/copyright har man automatisk og gratis straks man har offentliggjort et åndsverk. LeD *sukk*.. Må nok friske opp mine kunnskaper.. At jeg tok så feil var bad. Bra dere retta på meg hvertfall. Joachim Lenke til kommentar
Nicolas9 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei. Det er bare tull at man ikke kan bruke copyright, det kan alle gjøre. Dessuten er det et internasjonalt utrykk som alle kjenner. Se f.eks: Cool.no, som har følgende: Copyright © 2000 - 2003 Cool.no. All kopiering og videreformidling av innholdet på Cool.no er forbudt Du kan derimot ikke bruke en slik tekst som under: COOL® er et registrert varemerke, og kan således ikke benyttes av andre. Da må du ha registert varemerke, og det koster en del tusenlapper, er vanskelig å få godkjent og tar fot et års tid å behandle. Men Coyright bør holde for de fleste websites. Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva skal man skrive på en engelskspråklig side som ligger på en norsk server og er laget av en nordmann? Lenke til kommentar
Nicolas9 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Copyright blablalba.no All rights reserved ? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 All rights reserved ? Med enerett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå