Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kalk på/i dusjhodet..

Anbefalte innlegg

Ok, en liten case...

Jeg digger å dusje, dusje er simpelt helt herligt.

Derfor har jeg også et dusjhode som er verdt penga. 500 funksjoner og ingen sparedusj på noen som helst måte..

Problem:

Over tid så fyller utsiden av dusjhodet seg med kalk (jeg antar det er kalk) og små fine hull på dusjhodet som det skal sprute vann ut av har en tendens til å tette seg halvveis igjen. Dette er ikke altfor store problemet da jeg tar dusjhodet under vasken og gir det en skikkelig omgang med zalo (funker mer eller mindre).

Nå derimot er jeg rett for at det begynner å samle seg en del kalk på innsiden av hodet, og der kommer jeg ikke til (nei det går ikke an å åpne dusjhodet). Finnes det da noen kjemikalie som jeg kan legge dusjohodet i, slik at kalken rett og slett løser seg opp? Samtidlig som det ikke skader noen annen del av dusjhodet (myke plast deler osv som jeg er redd kanskje løser seg opp?)

Takker og bukker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer forkalkninger fordi vannet ditt er for hardt =) du må bløte opp vannet ditt (ja, det høres dumt ut, men det er sant). En løsning er å mekke en magnet på vannrøret ditt, som suger ut ioner. Men tar du en googling på "hardt vann" skulle du finne et par produkter.

Lenke til kommentar
Det kommer forkalkninger fordi vannet ditt er for hardt =) du må bløte opp vannet ditt (ja, det høres dumt ut, men det er sant). En løsning er å mekke en magnet på vannrøret ditt, som suger ut ioner. Men tar du en googling på "hardt vann" skulle du finne et par produkter.

9365826[/snapback]

Noe slikt som dette.. Ser da misstenkelig ut som noe man kan lage selv

Magneter noe man får kjøpt på Clas Olson?

Sitronsaft løser opp kalk gjør det ikke? Jeg vil tro det er den mest skånsomme metoden i tilfelle. La det ligge der en god del timer, det er ikke en sterk løsning.

9365840[/snapback]

Hm... det høres jo ganske skånsomt ut. kjøpe noe billig sitronsaft liksom

Edit:

fant detta, http://uk.answers.yahoo.com/question/index...8AAO3Qr2&show=7 , skal kjøpe cola i morra...

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Haha, jeg så faktisk på reklame i stad, og der sto det en tulling med sprayflaske i hånden og lurte på om jeg var plaget med kalk i dusjhodet. Han hadde på AJAX eller hva f*en, og vips ble det borte :D

Gotta love it<43

9368278[/snapback]

Løser opp utvendig kalk fint det, men innvendig gjør den nok ingenting med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...