Footy Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ok, en liten case... Jeg digger å dusje, dusje er simpelt helt herligt. Derfor har jeg også et dusjhode som er verdt penga. 500 funksjoner og ingen sparedusj på noen som helst måte.. Problem: Over tid så fyller utsiden av dusjhodet seg med kalk (jeg antar det er kalk) og små fine hull på dusjhodet som det skal sprute vann ut av har en tendens til å tette seg halvveis igjen. Dette er ikke altfor store problemet da jeg tar dusjhodet under vasken og gir det en skikkelig omgang med zalo (funker mer eller mindre). Nå derimot er jeg rett for at det begynner å samle seg en del kalk på innsiden av hodet, og der kommer jeg ikke til (nei det går ikke an å åpne dusjhodet). Finnes det da noen kjemikalie som jeg kan legge dusjohodet i, slik at kalken rett og slett løser seg opp? Samtidlig som det ikke skader noen annen del av dusjhodet (myke plast deler osv som jeg er redd kanskje løser seg opp?) Takker og bukker... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Cillit Bang!! jeg bare matte. ;p Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 joa, sikkert. Men hvilke kjemikalier i Cillit Bang er det som faktisk løser opp kalken? Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hva med den der avløpsgreia til Jif? Kanskje den funker? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kan dette være løsningen? http://www.aqua-correct.dk/correct/limescale.html Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er jo dusjhodet han vil ha avkalket.. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Avløp...plumbo? 9365572[/snapback] Haha, etse vekk høret eller? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har fått plumbo i øya jeg , spørs helt på hvor lenge det ligger. For de som lurer : Det etser fra første sekund du tar det på. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det kommer forkalkninger fordi vannet ditt er for hardt =) du må bløte opp vannet ditt (ja, det høres dumt ut, men det er sant). En løsning er å mekke en magnet på vannrøret ditt, som suger ut ioner. Men tar du en googling på "hardt vann" skulle du finne et par produkter. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Sitronsaft løser opp kalk gjør det ikke? Jeg vil tro det er den mest skånsomme metoden i tilfelle. La det ligge der en god del timer, det er ikke en sterk løsning. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Det kommer forkalkninger fordi vannet ditt er for hardt =) du må bløte opp vannet ditt (ja, det høres dumt ut, men det er sant). En løsning er å mekke en magnet på vannrøret ditt, som suger ut ioner. Men tar du en googling på "hardt vann" skulle du finne et par produkter. 9365826[/snapback] Noe slikt som dette.. Ser da misstenkelig ut som noe man kan lage selv Magneter noe man får kjøpt på Clas Olson? Sitronsaft løser opp kalk gjør det ikke? Jeg vil tro det er den mest skånsomme metoden i tilfelle. La det ligge der en god del timer, det er ikke en sterk løsning. 9365840[/snapback] Hm... det høres jo ganske skånsomt ut. kjøpe noe billig sitronsaft liksom Edit: fant detta, http://uk.answers.yahoo.com/question/index...8AAO3Qr2&show=7 , skal kjøpe cola i morra... Endret 26. august 2007 av Footy Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Fant dette produktet da, men er vel muligens litt dyrt..? http://www.vitalterapi.net/butikk/index.ph...viewCat&catId=9 Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 produktet på linken der kan du mekke selv hvis du får tak i gode magneter. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Plumbo skal ikke skade plast lengre. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 produktet på linken der kan du mekke selv hvis du får tak i gode magneter. 9366775[/snapback] Jeg har allerede foreslått det selv Men hvor får jeg evnt. tak i magnetene? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Haha, jeg så faktisk på reklame i stad, og der sto det en tulling med sprayflaske i hånden og lurte på om jeg var plaget med kalk i dusjhodet. Han hadde på AJAX eller hva f*en, og vips ble det borte Gotta love it<43 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Haha, jeg så faktisk på reklame i stad, og der sto det en tulling med sprayflaske i hånden og lurte på om jeg var plaget med kalk i dusjhodet. Han hadde på AJAX eller hva f*en, og vips ble det borte Gotta love it<43 9368278[/snapback] Løser opp utvendig kalk fint det, men innvendig gjør den nok ingenting med Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Åja, noe med det og ja :/ Syns kanskje det er litt skammelig at jeg ikke har bedre råd enn det, jeg jobber jo faktisk i en kalksteinsbedrift, der vi knuser stein og gjør det flytende ... Endret 27. august 2007 av OML Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) hehehe Da var cola prosjektet i gang, vi får se hvor mange timer jeg lar den stå.. noen som vet hvor lenge den burde stå? Endret 27. august 2007 av Footy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå