SkyFly Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hei! Vurderer sterkt å kjøpe meg et Canon HV20 videokamera i oktober. Men så lurer jeg... vil dette kameraet være utdatert til denne dato? Burde jeg vente, eller er det fornuftig å kjøpe dette når prisen også har sunket siden lanseringen? Bruken er personlig og jeg setter ikke så altfor store krav, men jeg synes det er greit å få en oversikt over hva som vil komme av etterfølgere etc. Endret 26. august 2007 av SkyFly Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Canon HV20 er fortsatt bra, og vil være bra en god stund. Det har også 25P(progressiv scan), noe som gjør at det absolutt er verdt pengene. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 utdatert til oktober? aldri. mht bildekvalitet har hv20 få svakheter. det kan tenkes at avchd kameraene blir bedre, men dette vil nok neppe skje før det dukker opp lagringsformat med mer båndbredde og plass. sony er jo allerede på 2. eller 3. generasjon avchd, uten å ha fått vekk de største problemene. hg10 er ifølge camcorderinfo.com bra til å være avchd, men det er fortsatt en del å gå på før det matcher hdv bildekvalitetsmessig. mht bruk; både sony,jvc og canon har andre hd kamera som nok er enklere å bruke stødig håndholdt. der vil det sikkert skje noe i hv20's etterfølger. men hv20 kan helt klart tilvennes... hd eller minnekortbaserte kamera er jo helt klart lettvinte å bruke - det går kjapt å se hva du har i kameraet av opptak, og kameraene er gjerne et hakk mindre enn tape. men mht langtids lagring er faktisk tape fortsatt et svært bra format. det er relativt billig per time, robust og vel utprøvd teknologi. så alt i alt, tror jeg hv20, spesielt den gunstige prisen tatt i betraktning, vil holde posisjonen som et av de beste lavbudsjett high def kameraene i mange år fremover. første generasjon sony hd kamera (hc1, hc3) er feks fortsatt regnet som gode kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå