Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil hadde du tatt?

Halib

Anbefalte innlegg

Hei, :)

jeg vurderer å kjøpe en ny bil og valget er mellom Toyota Corolla Verso og Audi A6 eller A4. Hvilken av bilene hadde du gått for hvis du skulle velge mellom de to biltypene? Prisen kan være opp til 300.000 kr maks.

Jeg trenger gode råd for dette er veldig viktig valg :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota.

Litt mer stil over en audi da...

9363487[/snapback]

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal komentere til dette innlegget bortsett at det blir bare tåplig og dumt :roll:

Greit at man syntes enkelte merker er "sin" favoritt men mennesker har faktisk veldig forskjellig smak.

Audi er jo en fin bil men du verden så mange andre som konkurer med dette merket...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hei,  :)

jeg vurderer å kjøpe en ny bil og valget er mellom Toyota Corolla Verso og Audi A6 eller A4. Hvilken av bilene hadde du gått for hvis du skulle velge mellom de to biltypene? Prisen kan være opp til 300.000 kr maks.

Jeg trenger gode råd for dette er veldig viktig valg  :hmm:

9362007[/snapback]

Verso'en er en fremragende "kone&barn-bil" som er rimelig i drift og meget pålitelig. Audi'ene er ikke akkurat pålitelige eller spesielt rimelig i drift (snakker av erfaring her) men tilbyr en helt annen kjøreopplevelse, og du føler deg "tryggere" i en Audi med hensyn til eventuelle kollisjoner el.l

Brukt Audi i 250-300.000-kroners-klassen har ofte et større prisfall etter et par år enn Verso'en, så du kan risikere å tape en del penger...

Bilkjøp er en blanding av følelse og fornuft. Bruker du bare følelse kjøper du gjerne katta i sekken, mens bruker du bare fornuft blir det gjerne dønn kjedelig og man har lett for å angre. Du må vurdere selv hvor bilinteressert du er og "balansere" følelse/fornuft deretter.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilke kriterier du har. Jeg syns i likhet med andre at det var litt merkelige alternativer å stille opp mot hverandre. Personlig hadde jeg bare valgt Audi dersom det er sportslige kjøreegenskaper som er det viktigste kriteriet. Corollaen har bedre plass, mest sannsynlig færre verkstedsbesøk for andre ting enn servicer, du får en nyere bil for like mye penger, den har vesentlig bedre plass / praktiske løsninger etc. etc.

Jeg råder deg til det samme som jeg råder alle andre til:

-Finn ut hvilke kriterier du har (komfort, sportslighet, økonomi, design, utstyr, praktiske løsninger osv.), så prøver du bilene, og til slutt finner du ut hvilken som passer deg best. :)

Lenke til kommentar

Takk for rådene folkens, jeg syns tyske biler er noen kraftige plugger. De sluker i seg mye bensin og harde i formene. Mens japanske biler er mer feminine og myke i formene. De bruker lite bensin og tar godt vare på seg selv slik at man slipper å ta dem med til doktor besøk hele tiden.

For meg er det viktig at bilen har mye plass og er driftsikker. I tillegg ønsker jo jeg som alle andre bilister, kjøreglede og komfort. Jeg så en Verso igår i sort farge, tro meg det var litt av en skjønnhet :love:

Lenke til kommentar
Får veldig mye a4 for 300k

A4, denne hadde veldig mye utstyr, inkl Bose-stereo, navi og skinn.

Velger du a6 får du selvsagt litt mindre bil for pengene, men denne a6'en var ikke dum. Litt høy km iforhold til a4'en, men det burde ikke ha så mye å si.

Ville valgt Audi om jeg var deg ;) Lever bare en gang.

9379244[/snapback]

jeg hadde kjøpt meg en opel vectra :thumbup:

Lenke til kommentar

9363487[/snapback]

Du har god greie på bil skjønner jeg.

9363750[/snapback]

for å si det sånn... det er ikke mange bilinteresserte, med lidenskap for bil, teknikk, design og moro, som kjøper en toyota.... greit, de har noen interessante sportsbiler og sportsmodeller som "går ann" men ellers er det dønn kjedelig! når ble en avensis eller corolla morsom a? de selgerne der må ha blitt sendt flere år på smilekurs, og "hold motet oppe kurs" før de gikk for å selge bilene..

TOYOTA SLITER MED "FØLELSEN MAN SITTER IGJEN MED" det har de alltid gjort, og det gjør de fortsatt.. selv om de prøver og prøver...

Lenke til kommentar

9363487[/snapback]

Du har god greie på bil skjønner jeg.

9363750[/snapback]

for å si det sånn... det er ikke mange bilinteresserte, med lidenskap for bil, teknikk, design og moro, som kjøper en toyota.... greit, de har noen interessante sportsbiler og sportsmodeller som "går ann" men ellers er det dønn kjedelig! når ble en avensis eller corolla morsom a? de selgerne der må ha blitt sendt flere år på smilekurs, og "hold motet oppe kurs" før de gikk for å selge bilene..

TOYOTA SLITER MED "FØLELSEN MAN SITTER IGJEN MED" det har de alltid gjort, og det gjør de fortsatt.. selv om de prøver og prøver...

9427359[/snapback]

Hva er det de med lidenskap for biler kjøper da? Passat eller en Audi stasjonsvogn kanskje?

Jeg kjenner flere svært bilinteresserte personer som kjører Toyota hver eneste dag, men som gjerne har en bil eller 5 i garasjen det skrus og pusses på hele vinteren og kjøres hele sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...