Halib Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei, jeg vurderer å kjøpe en ny bil og valget er mellom Toyota Corolla Verso og Audi A6 eller A4. Hvilken av bilene hadde du gått for hvis du skulle velge mellom de to biltypene? Prisen kan være opp til 300.000 kr maks. Jeg trenger gode råd for dette er veldig viktig valg Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Audi A4 er vel absolutt den flotteste bilen av de tre, etter min regning! Det kommer jo veldig mye ann på bruksområder etc! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kommer an på hvor god råd du har. Audi, særlig A6, er mye dyrere å vedlikeholde. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 I mine øyne, er tysk mye mer foretrukket framfor japansk kvalitet. Jeg tror jeg ville valgt Audi A6, men avhengig av årsmodell og standard. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 hadde heller valgt nye A4 enn gamle A6.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 ville ikke kjøpt noen av de, men hvis jeg skulle velge definitivt a4 og definetivt ikke a6. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er det ikke lov å komme med andre forslag? Ville nemlig ikke valgt noen av disse bilene. Hvorfor vil du ha noen av de? Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota. Litt mer stil over en audi da... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota. Litt mer stil over en audi da... 9363487[/snapback] Jeg vet nesten ikke hva jeg skal komentere til dette innlegget bortsett at det blir bare tåplig og dumt Greit at man syntes enkelte merker er "sin" favoritt men mennesker har faktisk veldig forskjellig smak. Audi er jo en fin bil men du verden så mange andre som konkurer med dette merket... Endret 26. august 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg er egentlig litt nyskjerrig på hvordan du kom frem til at valget står mellom toyota corolla og audi a4 og a6? Hvis du forteller folket litt mer om hvordan du tenker og prioriterer, så er det kanskje lettere å gi råd fremfor løs synsing. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota. Litt mer stil over en audi da... 9363487[/snapback] Du har god greie på bil skjønner jeg. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei, jeg vurderer å kjøpe en ny bil og valget er mellom Toyota Corolla Verso og Audi A6 eller A4. Hvilken av bilene hadde du gått for hvis du skulle velge mellom de to biltypene? Prisen kan være opp til 300.000 kr maks. Jeg trenger gode råd for dette er veldig viktig valg 9362007[/snapback] Verso'en er en fremragende "kone&barn-bil" som er rimelig i drift og meget pålitelig. Audi'ene er ikke akkurat pålitelige eller spesielt rimelig i drift (snakker av erfaring her) men tilbyr en helt annen kjøreopplevelse, og du føler deg "tryggere" i en Audi med hensyn til eventuelle kollisjoner el.l Brukt Audi i 250-300.000-kroners-klassen har ofte et større prisfall etter et par år enn Verso'en, så du kan risikere å tape en del penger... Bilkjøp er en blanding av følelse og fornuft. Bruker du bare følelse kjøper du gjerne katta i sekken, mens bruker du bare fornuft blir det gjerne dønn kjedelig og man har lett for å angre. Du må vurdere selv hvor bilinteressert du er og "balansere" følelse/fornuft deretter. Lykke til! Lenke til kommentar
Anarkist Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hei jeg ville heller ha gått for audi4. Endret 28. august 2007 av Anarkist Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Får veldig mye a4 for 300k A4, denne hadde veldig mye utstyr, inkl Bose-stereo, navi og skinn. Velger du a6 får du selvsagt litt mindre bil for pengene, men denne a6'en var ikke dum. Litt høy km iforhold til a4'en, men det burde ikke ha så mye å si. Ville valgt Audi om jeg var deg Lever bare en gang. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det kommer helt an på hvilke kriterier du har. Jeg syns i likhet med andre at det var litt merkelige alternativer å stille opp mot hverandre. Personlig hadde jeg bare valgt Audi dersom det er sportslige kjøreegenskaper som er det viktigste kriteriet. Corollaen har bedre plass, mest sannsynlig færre verkstedsbesøk for andre ting enn servicer, du får en nyere bil for like mye penger, den har vesentlig bedre plass / praktiske løsninger etc. etc. Jeg råder deg til det samme som jeg råder alle andre til: -Finn ut hvilke kriterier du har (komfort, sportslighet, økonomi, design, utstyr, praktiske løsninger osv.), så prøver du bilene, og til slutt finner du ut hvilken som passer deg best. Lenke til kommentar
Halib Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takk for rådene folkens, jeg syns tyske biler er noen kraftige plugger. De sluker i seg mye bensin og harde i formene. Mens japanske biler er mer feminine og myke i formene. De bruker lite bensin og tar godt vare på seg selv slik at man slipper å ta dem med til doktor besøk hele tiden. For meg er det viktig at bilen har mye plass og er driftsikker. I tillegg ønsker jo jeg som alle andre bilister, kjøreglede og komfort. Jeg så en Verso igår i sort farge, tro meg det var litt av en skjønnhet Lenke til kommentar
handsome Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Får veldig mye a4 for 300k A4, denne hadde veldig mye utstyr, inkl Bose-stereo, navi og skinn. Velger du a6 får du selvsagt litt mindre bil for pengene, men denne a6'en var ikke dum. Litt høy km iforhold til a4'en, men det burde ikke ha så mye å si. Ville valgt Audi om jeg var deg Lever bare en gang. 9379244[/snapback] jeg hadde kjøpt meg en opel vectra Lenke til kommentar
trra Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) For 300k hadde jeg kjøpt meg en ny skoda octavia, eventuelt en brukt en med 4wd, f.eks denne : http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcFVc5B300038 nesten like stor som passat, men har av en eller annen merkelig grunn mindre feil enn sine brødre og søstre, vw og audi. Endret 3. september 2007 av trra Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota. Litt mer stil over en audi da... 9363487[/snapback] Du har god greie på bil skjønner jeg. 9363750[/snapback] for å si det sånn... det er ikke mange bilinteresserte, med lidenskap for bil, teknikk, design og moro, som kjøper en toyota.... greit, de har noen interessante sportsbiler og sportsmodeller som "går ann" men ellers er det dønn kjedelig! når ble en avensis eller corolla morsom a? de selgerne der må ha blitt sendt flere år på smilekurs, og "hold motet oppe kurs" før de gikk for å selge bilene.. TOYOTA SLITER MED "FØLELSEN MAN SITTER IGJEN MED" det har de alltid gjort, og det gjør de fortsatt.. selv om de prøver og prøver... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er du bilinteressert så velger du audi, er du ikke så velger du toyota. Litt mer stil over en audi da... 9363487[/snapback] Du har god greie på bil skjønner jeg. 9363750[/snapback] for å si det sånn... det er ikke mange bilinteresserte, med lidenskap for bil, teknikk, design og moro, som kjøper en toyota.... greit, de har noen interessante sportsbiler og sportsmodeller som "går ann" men ellers er det dønn kjedelig! når ble en avensis eller corolla morsom a? de selgerne der må ha blitt sendt flere år på smilekurs, og "hold motet oppe kurs" før de gikk for å selge bilene.. TOYOTA SLITER MED "FØLELSEN MAN SITTER IGJEN MED" det har de alltid gjort, og det gjør de fortsatt.. selv om de prøver og prøver... 9427359[/snapback] Hva er det de med lidenskap for biler kjøper da? Passat eller en Audi stasjonsvogn kanskje? Jeg kjenner flere svært bilinteresserte personer som kjører Toyota hver eneste dag, men som gjerne har en bil eller 5 i garasjen det skrus og pusses på hele vinteren og kjøres hele sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå