patrickk Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har lyst å kjøpe meg en hjemmekino forsterker og ikke bruke så mye penger. Den bør ha THX (hvis ikke mulig så hva kan erstatte dette), og kunne (kanskje) drive lette og tunge høytalere. Jeg har noen gamle Jamo høytalere (center, front, rear.) men så vil jeg kjøpe meg en liten sub som kan hjelpe til med en bedre dybde. Jeg hadde tenkt å legge meg på en ca 5000 kroner for forsterkeren (+/-), og en rimelig sub (det som anbefales men ikke for dyrt). Håper noen kan hjelpe meg med hva som kan være ett godt kjøp og hva jeg bør styre unna. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Cambridge 540r v.2 koster i underkant av 4000 på hifiklubben, tror nok den skulle gjøre susen, evt. en av NAD-recieverene. Er hvertfall de to merkene som er de mest strømsterke blent surroundrecievere av det som er på hifiklubben. THX-merking er vel egentlig litt oppskrytt, kan få god surround, fra "ikke-THX" også. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 THX er bare en sertifisering les her Enig med Lefse, syns det er oppskrytt! Hvilke Jamo høyttalere er det du har? Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Du får ingen THX-sertifiserte receivere til 5000, men hva skal du med det? Om du ser for deg at en receiver må ha THX for å klare strålende surround-lyd tar du feil. Men om du nå kjøper deg en THX-sertifisert receiver, kan du være sikker på at de er alle gode! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Nå er jo faktisk omtrent halvparten av alle PC-anlegg THX-sertifiserte. Det gjør meg litt i tvil om THX-standaraden for å si det sånn. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jepp, så må det jo også passe samme med resten av anlegget Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bare pass på at du må ha THX-sertifiserte høyttaler- og signalkabler for å få få "bruk for" THX-godkjenningen. TV'n, høyttalerene, rommet og DVD-spilleren må selfølgelig også ha denne godkjenningen. For at du skal være helt sikker på at du har et THX-godkjent anlegg må du bestille "THX-duden". Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Er jo mange grader av THX-godkjenning også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ok, det visste jeg ikke. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Er jo mange grader av THX-godkjenning også? 9374442[/snapback] Ja det stemmer, du har THX, THX Ultra, THX Ultra2 ++++ Blir litt tullete Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Er jo mange grader av THX-godkjenning også? 9374442[/snapback] Ja det stemmer, du har THX, THX Ultra, THX Ultra2 ++++ Blir litt tullete 9382401[/snapback] Det skulle vært enten THX eller ingenting. Ganske enkelt. Jeg tenker kvalitet når jeg hører THX. Hvorfor ha flere forskjellige? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) THX er bare en standard som er utarbeidet av LucasFilms, bryr meg rett i rompa om det ikke er THX på ditt og datt. Red.: Altså, THX godkjenningen vil tilsi at komponentet er utarbeidet etter LucasFilms' ønsker, ikke mer. Om LF's ønsker tilsvarer din oppfatning av riktig lyd, så peis på, men jeg kommer ikke til å velge komponenter avhengig om en kar har klistret THX klistremerket på eller ikke. Endret 29. august 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå