Gå til innhold

Når jeg drar ut stikkontakten får jeg støt

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke opplevd det!!

Daniel :)

9365085[/snapback]

uhm, saklig...

Anyway, spenningen i trafoen som sitter mellom laptop og støpsel ha spenning en liten stund etter at du har dratt den ut.

Ofte indikert med en liten grønn diode på trafoboksen.

Er ette konstant? altså, kan du gjøre det etter 10 minutter?

Dersom det er tilfelle er det antagelig direkte kontalt mellom batteri og pinner, det skulle jeg tro at det ikke skal være..

I dette tilfellet kan du kan pøve å måle med et voltmeter spenningen mellom de to pinnenene, dersom de viser det samme som spenning på batteri er transformatoren på ledningen defekt via en kortsluttning ville jeg tro. Dersom transformatoren er defekt ville jeg latt vær å lade laptoppen med den ledningen intil jeg fikk noen som hadde peiling til å se på det.

Det du eventuelt kan gjøre dersom du ikke har et voltmeter lett tilgjengelig, er å ta ut batteriet av laptoppen, for så å ta på pinnene. Hvis du ikke får støt nå, men får støt med batteriet er transformatoren defekt. Får du fortsatt støt hadde jeg solgt ledningen som løsning på verdens energiproblem.

EDIT: Leif

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Jeg har ikke opplevd det!!

Daniel :)

9365085[/snapback]

Du må være den værste posteren noensinne^^

Har fått det selv, skulle ta ut strømledningen fra pcen, altså er tok ikke på noen pinner engang men fikk strøm fordet :p

Lenke til kommentar
Hva med å la være og ta på de?

9366394[/snapback]

Hva med å la vær å poste OT. Dersom du ikke har noe fornuftig å si er det bedre å la vær.

9366555[/snapback]

Jeg syntes det var svært relevant, er jo ikke værre enn det :p:thumbup:

9366749[/snapback]

Nå er faktsik topic et spørsmål om hva som kan være feil... ikke hva man skal gjøre for å ungå det. Noe som er rimelig opplagt..

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...