Bruktbilen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg skrur av laptopen og skal trekke ut stikkontakten, men hver eneste gang jeg kommer borti de to pinnene så får jeg støt. Er dette meningen? Var hvertfall veldig merkelig, hva kan være feil? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det pleier å "henge" litt strøm igjen i trafoer ol. etter man trekker de ut av kontakten. Pleier ikke vare lenge, men ofte lenge nok til at en kan få et lite støt. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 sikkert bare en kondensator som har litt strøm i seg eller noe, er forhåpentligvis ikke dødelig Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har opplevd det samme med effektforsterkeren min, tar jeg på pinnene rett etter jeg har trekt den ut, så får jeg et tålig godt støt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har opplevd det på et 20 år gammelt fjernsyn. Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 opplevd det på en gammel tv, da gjennom antenneledning-inntaket! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har ikke opplevd det!! Daniel Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) doobbbbelpost Endret 26. august 2007 av danilovic Lenke til kommentar
Joney Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Jeg har ikke opplevd det!! Daniel 9365085[/snapback] uhm, saklig... Anyway, spenningen i trafoen som sitter mellom laptop og støpsel ha spenning en liten stund etter at du har dratt den ut. Ofte indikert med en liten grønn diode på trafoboksen. Er ette konstant? altså, kan du gjøre det etter 10 minutter? Dersom det er tilfelle er det antagelig direkte kontalt mellom batteri og pinner, det skulle jeg tro at det ikke skal være.. I dette tilfellet kan du kan pøve å måle med et voltmeter spenningen mellom de to pinnenene, dersom de viser det samme som spenning på batteri er transformatoren på ledningen defekt via en kortsluttning ville jeg tro. Dersom transformatoren er defekt ville jeg latt vær å lade laptoppen med den ledningen intil jeg fikk noen som hadde peiling til å se på det. Det du eventuelt kan gjøre dersom du ikke har et voltmeter lett tilgjengelig, er å ta ut batteriet av laptoppen, for så å ta på pinnene. Hvis du ikke får støt nå, men får støt med batteriet er transformatoren defekt. Får du fortsatt støt hadde jeg solgt ledningen som løsning på verdens energiproblem. EDIT: Leif Endret 26. august 2007 av Joney Lenke til kommentar
pwned Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hva med å la være og ta på de? Lenke til kommentar
Joney Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hva med å la være og ta på de? 9366394[/snapback] Hva med å la vær å poste OT. Dersom du ikke har noe fornuftig å si er det bedre å la vær. Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hva med å la være og ta på de? 9366394[/snapback] Hva med å la vær å poste OT. Dersom du ikke har noe fornuftig å si er det bedre å la vær. 9366555[/snapback] Jeg syntes det var svært relevant, er jo ikke værre enn det Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har ikke opplevd det!! Daniel 9365085[/snapback] Du må være den værste posteren noensinne^^ Har fått det selv, skulle ta ut strømledningen fra pcen, altså er tok ikke på noen pinner engang men fikk strøm fordet Lenke til kommentar
Joney Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hva med å la være og ta på de? 9366394[/snapback] Hva med å la vær å poste OT. Dersom du ikke har noe fornuftig å si er det bedre å la vær. 9366555[/snapback] Jeg syntes det var svært relevant, er jo ikke værre enn det 9366749[/snapback] Nå er faktsik topic et spørsmål om hva som kan være feil... ikke hva man skal gjøre for å ungå det. Noe som er rimelig opplagt.. Endret 26. august 2007 av Joney Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå