Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tett nese over lang tid

Kakebakelate

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt i de siste 3 måndene (+-) med at nesen virket så godt som konstant tett. dette er utrolig irriterende siden at det blir vanskelig å puste med neste og lukte. vet ikke om det er relevant men er 17år gammel. Kan det være at brusken som er i nesen eller noe lignede rett og slett er for stor og sperrer for luften?

Mvh Runar

Endret av Frangemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må vel være pollen allergi  :hmm:

9361962[/snapback]

Jeg har ikke pollen allergi, enste jeg reagerer på er kulde

er dette noe som startet plutselig?

er vel sannsynligvis ikke brusk da ......

9361989[/snapback]

jeg vet ikke, jeg har forsåvitt heller ikke pakket lego, erter etc. opp i nesen.

har heller ikke flytt på en del år.

Endret av Frangemann
Lenke til kommentar

Har du brukt mye nesespray? Sjekket allergier? Kanskje det vil være til hjelp å ta allergimedisin, prøv med en av de reseptfrie tablettene. De har hjulpet flere venner av meg.

Selv har jeg det problemet at jeg alltid våkner opp tett i nesa, og blir fort tett i nesa midt på dagen uavhengig av omgivelsene mine. Jeg har vært hos legen x antall ganger og tatt x antall allergitester og fått mange forskjellige medisiner, men ingen ting fungerer over lenger tid og ingen allergi har blitt påvist.

Gudene veit hva det kan være, men det er fryktelig irriterende!

Men til min store forbauselse så har jeg fått en nesespray som heter Nasonex, den rensker opp og gjør at nesa holder seg ren noen timer. Men etter den er det tilbake til det gode gamle.

Lenke til kommentar
Jeg har slitt i de siste 3 måndene (+-) med at nesen virket så godt som konstant tett. dette er utrolig irriterende siden at det blir vanskelig å puste med neste og lukte. vet ikke om det er relevant men er 17år gammel. Kan det være at brusken som er i nesen eller noe lignede rett og slett er for stor og sperrer for luften?

Mvh Runar

9361892[/snapback]

Hei.

Det leses ut som at du sliter med en (kronisk) bihulbetennelse.

Dette kan være forårsaket av allergi for støv, pollen osv.

Det er nevt nasonex i tråden, og det kan hjelpe.

Men! Jeg anbefaler at du ta kontakt med en fastlege for å ekskludere mulig bakterielt årsak.

Info: Nasonex er en steoride preparat. Krever resept.

vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...