Kakebakelate Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Jeg har slitt i de siste 3 måndene (+-) med at nesen virket så godt som konstant tett. dette er utrolig irriterende siden at det blir vanskelig å puste med neste og lukte. vet ikke om det er relevant men er 17år gammel. Kan det være at brusken som er i nesen eller noe lignede rett og slett er for stor og sperrer for luften? Mvh Runar Endret 26. august 2007 av Frangemann Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 3 år? 3 uker ? 3 dager? 3 timer? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 beklager 3 månder Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det må vel være pollen allergi Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 er dette noe som startet plutselig? er vel sannsynligvis ikke brusk da ...... Lenke til kommentar
kanneolje Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Bruker du nesespray? Enkelte av disse sprayene kan føre til at vevet hovner opp og at brukeren stadig opplever "tett nese". Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har du vært plaget med allergier tidligere sommere? Har du flyttet i det siste? Har du andre plager (kløe f.eks.) ? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Det må vel være pollen allergi 9361962[/snapback] Jeg har ikke pollen allergi, enste jeg reagerer på er kulde er dette noe som startet plutselig?er vel sannsynligvis ikke brusk da ...... 9361989[/snapback] jeg vet ikke, jeg har forsåvitt heller ikke pakket lego, erter etc. opp i nesen. har heller ikke flytt på en del år. Endret 26. august 2007 av Frangemann Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 da ville jeg tatt en tur til legen... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har hatt samme problemet. For min del var det iallefall allergi, viste seg at jeg var allergisk mot en hel hau greier jeg både spiste og drakk til daglig. Men aner ikke hva det kan være hvis du ikke er alloergisk, du burde kanskje ta en allergisjekk for å være sikker, man forandrer seg vettu. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg og er alltid tett i nesa.. Det hjelper hvis jeg legger meg osv.. Men så blir det tett igjen ;/ Så vidt jeg veit er heller ikke jeg alergisk av noe, ei heller flyttet. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har du brukt mye nesespray? Sjekket allergier? Kanskje det vil være til hjelp å ta allergimedisin, prøv med en av de reseptfrie tablettene. De har hjulpet flere venner av meg. Selv har jeg det problemet at jeg alltid våkner opp tett i nesa, og blir fort tett i nesa midt på dagen uavhengig av omgivelsene mine. Jeg har vært hos legen x antall ganger og tatt x antall allergitester og fått mange forskjellige medisiner, men ingen ting fungerer over lenger tid og ingen allergi har blitt påvist. Gudene veit hva det kan være, men det er fryktelig irriterende! Men til min store forbauselse så har jeg fått en nesespray som heter Nasonex, den rensker opp og gjør at nesa holder seg ren noen timer. Men etter den er det tilbake til det gode gamle. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 får vell bare ta meg en tur til legen da.. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 nasonex er vel den nesesprayen jeg bruker mot allergi om jeg ikke husker feil.. Lenke til kommentar
ppppppptttttttt Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hadde lignende problemer, viste seg å være pollerallergi... Fikk det først i nesten voksen alder, eller oppdaga ihvertfall... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har slitt i de siste 3 måndene (+-) med at nesen virket så godt som konstant tett. dette er utrolig irriterende siden at det blir vanskelig å puste med neste og lukte. vet ikke om det er relevant men er 17år gammel. Kan det være at brusken som er i nesen eller noe lignede rett og slett er for stor og sperrer for luften? Mvh Runar 9361892[/snapback] Hei. Det leses ut som at du sliter med en (kronisk) bihulbetennelse. Dette kan være forårsaket av allergi for støv, pollen osv. Det er nevt nasonex i tråden, og det kan hjelpe. Men! Jeg anbefaler at du ta kontakt med en fastlege for å ekskludere mulig bakterielt årsak. Info: Nasonex er en steoride preparat. Krever resept. vaio Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg fikk Rinexin, det tørket ut slimhinnene. Fungerte veldig bra! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 okei, takker for svar skal ringe legen min i morgen. Satser på å skaffe meg en time når jeg egentli har tysk Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk Rinexin, det tørket ut slimhinnene. Fungerte veldig bra! 9367753[/snapback] Vell, skader du ikke slimhinnene, de skal jo _ikke_ tørke ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå