Xazz Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Siden det er en mulighet for at jeg greier å vokse fra nikon d40x som jeg har, lurer jeg på om følgende utstyr vil passe og være til nytte om jeg planlegger Nikon D300 til neste år: Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM for Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G Nikon Blitz SB-600 Har for øyeblikket bare kit-linse til mitt kamera, men regner med at jeg går for Sigmaen for innendørs fotografering først og annet utstyr deretter. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 SB-600 og Sigma 30/1.4 vil være glitrende i kombinasjon med D300, selv om en SB-800 (eller Sigma EF-500 DG) vil være enda bedre. Den 55-200'en er helt ok, men byggekvaliteten står ikke i stil til D300. Selv føler jeg meg litt håpløs når jeg setter min billige Sigma 70-300 på D200'en, men på den annen side, så koster kvalitetstele så mye at man skal ha et klart behov før det kan rettferdiggjøres. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det vil fungere helt greit. Du skal forøvrig ikke se bort fra at du kommer til å bruke 30mm'eren til nesten all fotografering du foretar i fremtiden, og at du bruker annen optikk kun når du absolutt har behov for vidvinkel eller tele. Siden kvaliteten er så god på det objektivet, så tror jeg at kommer til å iføre deg Adidas-zoom både titt og ofte. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Om du virkelig mener du kommer til å "vokse fra D40X" og over til D300 håper jeg som enkelte også nevner her at du er parat til å modnes i objektivparken også. Sigmaen du har er kjempeflott, men de fleste vil ha behov for noe mer kvalitet i den vide enden og i litt mer tele (typsik et portrettobjektiv). Jeg er redd vi kommer til å se mye sørgelig glass foran både Nikon D300 og Canon 40D i tiden fremover. Men ja- det er uproblematisk å migrere ekstrautstyret ditt til D300. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå