Bruktbilen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Lampen min som er et år gammel har plutselig ødelagt pæren, satt i en ny pære, men det kommer bare et sterkt lys så virker ikke pæren mer. Man kan se at pæren er litt svart etter man har skrudd den på, så det er lampen det er noe feil med. Moren min mener at den er for gammel til å kunne få en ny, men jeg mener at en lampe burde vare mer enn et år. Hva er rett? Må jeg bare kjøpe en ny lampe? Det er nesten en slik, datalampe: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ta med lampen til butikken, forklar problemet, og si at du ønsker å reklamere. En lampe har minst to års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ok, vi fant uansett ikke kvitteringen, eller bankoppdraget, så får bare bruke en av de andre lampene, takk uansett. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Er du sikker på at du i det hele tatt bruker riktig pære ? Slik effekt du beskrive skjer når det kommer for høy spenning på pæren. Skjekk output spenning på lampen i forhold til det pæren bruker. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Når jeg først kjøpte lampa så blinket pæren slik at man merket det, det ble ganske irriterende så jeg dro bort og skulle få byttet pæren, men da jeg kom bort så fikk jeg heller en mindre pære(lysrør heter det vel heller), og denne fungerte helt fint i et år, så kom dette problemet. Kan umulig tro at det er problemet, da jeg har skrudd den samme pæren av og på i et år, og nå klarer den å drepe 2 pærer på første forsøk. Edit: Det høres logisk ut det du sier, men merkelig at det tok et år å merke det. Endret 26. august 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå