Gå til innhold

Windows Vista og Windows XP


Gjest medlem-115899

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-115899

Hei, har nettopp kjøpt meg Acer Aspire 7520G, og har nettopp installert Windows Vista på en annen partisjon. Men så lurte jeg på hvordan jeg kommer meg inn i Windows Vista nå som Windows XP er den OS'en maskinen går inn i automatisk. Og hvordan er det med spill o.l på Vista? Jeg klarte ikke å installere WoW på Vista, men så byttet jeg til XP, og da funket det fint.

 

Svar fortest mulig.

 

Mvh,

## fjernet navn ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis du hadde xp først og innstalerte vista etterpå skal det komme opp når du starter maskinen hvilket os. du kan endre dette i mindatamaskin høyre klikk og egenskaper avanserte systeminnstillinger -> avansert -> nederst der står det oppstart og gjenopprettning trykk på innstillinger

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Har 2x160 HDD, en med Vista og en med XP. WoW fikk error når jeg puttet inni CD'en, har prøvd med flere CD'er, men det gikk ikke. Hvordan kan jeg fikse boot filene til Vista?

Lenke til kommentar

ok da sliter du med det samme problemmet som meg men jeg fjerna alt og innstalerte xp først så innstalerte jeg vista etter på noe tungvint men det funka

når det gjelder wow høyre klikker du på cd stasjonen og trykker kjør som admin?

Endret av hov55
Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Når jeg skal installere WoW så trykker jeg "Install World of Warcraft" så kommer det opp Windows error. Og forresten, hvordan skal jeg få Vista innpå laptopen igjen? Jeg fikk den med Vista, men det følgte ikke med noe Vista CD.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Ah. Noen anelse om hva det heter? :p Og må man være i Vista for å brenne det ut, eller kan man være i Windows XP?

Endret av medlem-115899
Lenke til kommentar

det må gjøres i vista siden det som fulkte med pcen. det ligger sikkert et sted i start menyen ;o) siden du ikke kommer inn i vista ;/ går det sikkert ann og gå inn på c disken og finne pragramme der og prøve og brenne det ut

 

her er en guide hvordan du endrer boot ini fila vis du skjønner noe av det

 

http://support.microsoft.com/kb/289022

Endret av hov55
Lenke til kommentar
Gjest medlem-115899

Adding an Operating System

At the command prompt, type:

bootcfg /copy /d Operating System Description /ID#

Where Operating System Description is a text description (e.g. Windows XP Home Edition), and where # specifies the boot entry ID in the operating systems section of the BOOT.INI file from which the copy has to be made.

 

Forstod ikke helt det med /ID#, noen som kan forklare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...