durablig Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har bestilt 2 stk Dell Vostro igjennom et enkeltmannsforetak som ikke jeg står oppført som eiger av. Kjøpet er fakturert til mitt navn /v enkeltmannsforetakets navn. Slik jeg har forstått det gjelder da ikke forbrukerkjøpsloven men kjøpsloven. Pcene er sendt. det har seg da sånn at jeg nå angrer. spørsmålet mitt er da, og jeg ser at spørsmålet kan virke dumt, om det finnes en måte å få angret kjøpet? Går det an å få omdefinert kjøpet som forbrukerkjøp i mitt navn? Håper på konstruktive svar! Mvh Magnus Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Håper for guds skyld du ikke har bestilt gjennom Netshop,der gjelder ingen angrerett. Ontopic:Så lenge du har bestilt gjennom et foretak,tror jeg det blir problemer med angrerett.Ta kontakt med butikken forhør deg om muligheten. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Når kjøpet er gjort til et firma, så er det ikke forbrukerkjøp. For å bruke angrerettloven er det et krav at kjøper er forbruker, jfr §1. Det forventes at firmaer tar grundigere overveielser og oppfører seg mer profesjonelt enn forbrukere, og man overlater i større grad bedriftene til å regulere avtaleforholdene seg i mellom på egenhånd. Slik jeg ser det har du ingen angrerett her. Men Dell har en slags returservice. Sjekk her: "Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med bestillingen din, ønsker vi å hjelpe deg – ta kontakt med kundeservice. Det er imidlertid mulig å returnere bestillingen din innen åtte arbeidsdager etter levering. " http://support.euro.dell.com/support/topic...sdt1&l=no&s=bsd Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Håper for guds skyld du ikke har bestilt gjennom Netshop,der gjelder ingen angrerett.9361785[/snapback] Nå har han bestilt maskiner av merket Dell Vostro så det er neppe netshop, men bare for å ha det på det rene: Angreretten er lovfestet og gjelder selvsagt alle nettbutikker (kjøp som ikke er "over disk") i hele Norge. Hvordan netshop praktiserer den angreretten de er pålagt å ha er en annen sak. Og at den lovfestede angreretten bare gjelder forbrukerkjøp er an tredje sak. Lenke til kommentar
durablig Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Takk for innlegg! Da Dell oppgir på sine hjemmesider tolker jeg det slik at det er 8 dagers returrett på varer kjøpt hos dem ubetinget av om det er næringskjøp/forbrukerkjøp da det ikke er oppgitt noen begrensning i forhold til hvem denne retturretten gjelder for. en slik annonsert returrett må da vel også ansees som en del av den inngåtte avtalen slik at dell ikke kan påberope seg at denne uttalelsen ikke gjelder for næringskjøp? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Håper for guds skyld du ikke har bestilt gjennom Netshop,der gjelder ingen angrerett. Ontopic:Så lenge du har bestilt gjennom et foretak,tror jeg det blir problemer med angrerett.Ta kontakt med butikken forhør deg om muligheten. 9361785[/snapback] Slik jeg har sett på din sak, så er det egentlig ikke NetShop sin feil. Du fikk jo godtatt returen, men siden du ikke sendte pakken inn slik at de ikke hadde den da det hadde gått ti dager, mistet du retten din. Jeg vet at du ikke hadde mulighet til å sende den inn, men regler er regler. Jeg syntes ikke dette skal gå ut over NetShop.no, selv om det har vært oppe en del dårlige erfaringer med dem i det siste. Trådstarter: Jeg tror også du vil ha problemer med å angre på disse. Du har jo som sagt ikke angrerett pga. de er kjøpt gjennom en bedrift (eller enkeltmanssforetak her) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Da Dell oppgir på sine hjemmesider tolker jeg det slik at det er 8 dagers returrett på varer kjøpt hos dem ubetinget av om det er næringskjøp/forbrukerkjøp da det ikke er oppgitt noen begrensning i forhold til hvem denne retturretten gjelder for.en slik annonsert returrett må da vel også ansees som en del av den inngåtte avtalen slik at dell ikke kan påberope seg at denne uttalelsen ikke gjelder for næringskjøp? 9363681[/snapback] Jeg kom til den siden via link til "Små og mellomstore bedrifter", så jeg antar denne returretten gjelder for alle, ja. Ta kontakt med Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå