Eriqo Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hei! Jeg har kjøpt meg en Xeno 360 chip til Xbox 360`en min. Jeg er ganske ny med dette. Må jeg ha spesielle CD`er når jeg skal kopiere spillene mine? Vanlige brenne-CD`er, eller noe annet? Er det verdt å chippe den? jeg har ikke fått den installert enda. Noen som kan eller kjenner noen rundt Oslo området som chipper? Mvh Eriqo Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 For å finne noen som chipper kan du jo søke på QXL eller noe. Eventuelt google søk. Her i Stavanger, eller nærmere bestemt Sandnes har vi en butikk som gjør det iallefall, Xunlock. Videre så vil jeg påstå at det er vits å chippe den, det er helt klart. Spillene kan jo være dyre er ett argument, men det finnes også utrolig mye bra homebrews. Selv bruker jeg Xbox Media Center på min Xbox. Du må ikke ha noe spesiell CD tror jeg, eneste må være DVD2Xbox som jeg personlig bruker, men det ligger inne på harddisken. Bruker forøvrig annet dashboard. Jeg mener at Xbox Media Center er det aller beste du får tak i. Sjekk det ut, prøv google søk. Eventuelt YouTube. Merk deg at Live! ikke funker etterpå, med mindre du ikke slår av chippen. Ser ikke det som noe negativt jeg iallfeall. Lykke til Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 DVD2Xbox er en CD-type? Så er det bare å bruke de når jeg skal brenne? HVor får jeg kjøpt DVD2Xbox- CD`er? Overalt som regel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Steffenz snakker sannsynligvis om en vanlig xbox. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) For og spille backup spill må du bruke dvd+dl plater, verbatim er anbefalt av mange. Dessuten trenger du ikke og chippe den, er nok og flashe dvd firmwaren på nytt med hacked firmware for og spille backupspill. For og finne noen i oslo område som modifiserer, ta et søk på google, finn.no eller qxl.no. Endret 26. august 2007 av Booz Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ok. Takk for hjelpen! Mvh Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Åja, beklager. Skal spille kopier fra plater du? Unnskyld, tok helt feil. Beklager. Verbatim sine plater er meget gode, men vil du ha noen virkelige jævli high-end plater hiver du deg på Taiyo Youden (sikker skrevet feil). Disse får du blant annet på PXP.no. Men jeg vil si at når du først har modifisert den, at å kjøre annet dashboard er praktisk og bra. Somsagt, jeg er en XBMC fan, og det er vel strengt tatt også til 360? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Taiyo Yuden platene er gode, kjøpte selv en masse slike dvd'er til min xbox Prøvde de også på min 360 og hadde ingen problemer med å spille de av. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Booz: sier at man må bruke DVD+DL. Taiu myden (eller noe) selger de sånne plater? :S Mvh Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Noen som har et endelig svar på HVILKE CD`er jeg skal bruke? Eller funker alle DVD-CD`er? Mvh Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Du må ha Dual Layer DVD plater, fordi spillene til Xbox tar med enn 4.7GB. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Rett meg hvis jeg har feil, men finnes det ikke programmer som shrinker dem inn på 4,7? Endret 26. august 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tayio Yuden lager ikke Dl +r plater. De lager kun DL -r plater. Når du kjøper dual layer plater er det verbatim som er best, og du skal gå etter de som er laget i Singapore. I tillegg til at DL +r er mye lettere å få tak i enn DL -r så tror jeg også DL +r er både billigere, og det eneste rette for folk som skal brenne backup av xbox 360 spill. Når du derimot kjøper single-layer plater, da er Taiyo Yuden bra, men det er nesten ingen xbox360 spill som får plass på en slik single layer Taiyo Yuden plate. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Rett meg hvis jeg har feil, men finnes det ikke programmer som shrinker dem inn på 4,7? 9363143[/snapback] Gjør nok ikke det. Skal du ta backup av et xbox360 spill må det være en 1:1 kopi av innholdet på den originale disken. På Xbox1 er alt så mye mye enklere og brukervennlig, i alle fall så langt. Lenke til kommentar
FandensOldemor Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Er det noen som vet om det er mulig å flashe DVD romen på elite utgaven? De er jo fra en annen produsent enn de gamle. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Er det noen som vet om det er mulig å flashe DVD romen på elite utgaven? De er jo fra en annen produsent enn de gamle. 9368718[/snapback] Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i hva slags DVD drev som finnes til de konsollene som selges i dag. Men jeg antar at i hvert fall minst ett av dem er BenQ drevet som det pr dags dato ikke finnes noen mod til. Men les litt på den tråden her , særlig mot slutten, så vil du se at en slik mod trolig er like rundt hjørnet. Det er blant annet noen som allerede har klart å bytte ut BenQ drevet med et vanlig Samsung drev - ikke noen ideell løsning kanskje, i og med at man må kjøpe en Samsung spiller i tillegg, dessuten er det visst ikke akkurat en lett oppgave for nybegynnere å gjøre det heller - men det funket i hvert fall. Endret 27. august 2007 av Asmodeus Lenke til kommentar
FandensOldemor Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Men les litt på den tråden her , særlig mot slutten, så vil du se at en slik mod trolig er like rundt hjørnet. 9369131[/snapback] Ja jeg fant det forumet etter jeg spurte her selvsagt. Er jo alltid slik, man finner ut det man spør etter med en gang man har spurt. Alle elite versjoner kommer (desverre) med BenQ modellen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Beklager å ha laget problemer, men på vanlig Xbox kan du iallefall få minsket dem bra. Som nenvt her er også Verbatim meget gode plater. Men når du først har chippet så kan du vel skifte hele drevet om du vil? Lenke til kommentar
Boonji Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) fins det en "gadget" som gjør det mulig å skru chippen av og på uten å åpne xboxen? har sett mye fancy moddeutstyr men ikke det. Syns litt av moroa med å chippe 360 forsvinner hvis man må knote så mye mellom å spille brente spill og battle når halo3 kommer. Endret 27. august 2007 av Boonji Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det gjør det iallefall på vanlig Xbox. På noen av chippene der er det sånn at du starter xboxen med eject knappen for å slå av chippen, og normalt for å bruke den. Mener også det er mulig med en ekstern bryter. Men dette er vanlig Xbox, 360 er jeg ikke så sikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå