Gå til innhold

En enkel måte å lage mailskjema på?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Har tenkt å legge et kontaktskjema inn på et nettsted, men finner liksom ikke den beste løsningen. Er ingen kodeguru så jeg har lett etter ferdig utfylt kode som jeg kan fikse litt på. Har testet både Powertech sitt og Online.no sitt blant andre, men ingen av dem var noe særlig. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vet ikke hvor mye PHP som regnes for grunnleggende, så jeg tror svaret på det spørsmålet er nei. Skjønner jeg det? Ja, men det er alt.

Edit: Fikk skjemaet på epleweb til å funke greit, men jeg skulle gjerne implementert det inn i en vanlig html-side. Skal prøve meg litt frem, men jeg får det sikkert ikke til.

Edit 2: Prøvde meg på en <!--#include file="email.php" --> og jeg ser skjemaet i Dreamweaver, men ikke i preview. Crap!

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Skjemaet kommer heller ikke til a virke i Dreamweaver preview.

Det er egentlig veldig dumt a "teste" nettsidene sine med preview. Iogmed at sidene vanligvis blir vist i en ordentlig nettleser, og da er det vel naturlig a teste dem i en ogsa.

Nar du bruker php, ma du ha en webserver, feks Apache med PHP. Jeg kan anbefale XAMPP, en pakke som installerer Apache med php, mysql (og ftpserver og mailserver, men det trenger du ikke tenke pa (enda ihvertfall :p ) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Når jeg sa Dreamweaver-preview så mente jeg selvfølgelig at jeg trykket på F12 og fikk siden opp i FF.

Uansett så hørtes det der veldig mye stress ut for et enkelt mailskjema. Finnes det ikke andre måter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Siden må være noe.php ikke noe.htm(l). Også skriver du der du vil ha mailen <?php include("script.php"); ?> da skal det funke.

9365903[/snapback]

Da sliter jeg litt. Siden er (og blir) .html. Finnes det noen greie html-skjema jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Jess.. her graver jeg opp en litt gammel tråd, og føyer til et newbspørsmål:

Hva skal jeg skrive under "REMOTE_ADDR"?

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
Lenke til kommentar

Skal ikkje skrive noe under "REMOTE ADDR" :p

$_SERVER['REMOTE_ADDR']; blir brukt til å hente ip'en til brukeren som er inne på siden din :)

Prøv å legg til følgende kode, i enten en ny eller eksisterende .php fil:

<?php

echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

?>

Den skal vise IP adressen din, viss du går innpå siden i browseren din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...