Pengi Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har etter lang tids bruk av windows Xp omsider prøvd meg på vista, men da jeg enda er litt skeptisk, ville jeg ikke gi helt slipp på gode gamle xp. Valgte derfor å kjøre en dualboot med xp og vista. Operativsystemene ble installert på hver sin partisjon, og i rekkefølgen xp og deretter vista. Dessverre gjorde jeg muligens en stor tabbe etter vista var installert, jeg gav nemlig partisjonen xp lå på en ny stasjonsbokstav. Xp forsvant da helt ved oppstarten, noe jeg prøvde å endre med easyBCD. Så nå viser Windows xp ved oppstart igjen, men får beskjed om at installasjonen trenger reperasjon når jeg prøver å starte det opp. Vista fungerer enda veldig bra, men ville svært gjerne og hatt xp. Finnes det andre programmer jeg kan endre bootload'en med? For virker som om det er he problemet ligger, eneste som ligger inne for xp her er: Entry #2 Name: Microsoft Windows XP BCD ID: {blablablablablabla...} Drive: V:\ Bootloader Path: \ntldr Kanskje det er så enkelt som bare å endre bootloader path?? Dette har jeg dessverre ikke lykkes med, så trenger noen tips.. På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå