ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 har en login-side hvor jeg kjører følgende kode for å registrere variabler: session_start(); session_register(username); session_register(tid); På hver side som skal være beskyttet kjører jeg følgende kode for å sjekke om session variablene er registrert: session_is_registered(username); Problemet er at login-siden registrerer variablene fint, men det virker som om de blir registrert lokalt for siden, for jeg når jeg sjekker om de eksisterer på andre sider, får jeg melding om at de ikke gjør det. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Sidene blir kjørt på serveren til OSEI, og jeg vet ikke hvilken versjon av PHP de kjører, men kan sikkert finne ut det hvis det ønskes... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 kjør en <?php echo phpinfo(); ?>, så kan du bl.a sjekke om Session Support er Enable. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 bruker du en funksjon for å registrere, eller gjør du det bare på siden? prøv å bruke global $variabel; før du registrerer den som session variabel. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Plazma: Session Support er enabled... Rudolfrock: Variabelen username som jeg registrerer i sessionen er innkommende variabel fra felter username i form'en på siden. Form'en kaller sin egen side. Så sjekker jeg om feltene er fylt ut og isset($Submit), som er submit-knappen... Det jeg syntes er rart er at dette fungerer helt fint på mitt oppsett på min lokale Apache/PHP... Må jo da nesten være noe med oppsettet på OSEI som er forskjellig fra mitt... Jeg har også laget andre sider som blir hostet av OSEI, og det er ikke noe problem å lage sessioner der... Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 For det første må du jo si at username og tid skal være noe : session_start(); session_register('username'); session_register(tid); $_SESSION['username'] = "PlastBox"; $_SESSION['tid'] = "nå"; I alle de andre sidene må du skrive : session_start(); print($_SESSION['username']); print($_SESSION['tid']); Mulig jeg driter meg ut, har nettop lært meg sessions selv. Men tror dette skal stemme ganske bra... Håper det hjelper! Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Username og tid er noe. Glemte kanskje å forklare det... $tid = time(); $username er verdien av username-feltet i form'en på siden. Jeg har også prøvd den konstruksjonen din med $_SESSION['username'] = $username; osv... men den fungerte heller ikke... Jeg har heller inget ønske om å skrive ut variablene, men kun sjekke om de er satt... Med bruk av $_SESSION har jeg brukt isset($_SESSION['username']) for å sjekke om de er satt eller ikke... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 session_start(); session_register('username'); session_register(tid); $_SESSION['username'] = "PlastBox"; $_SESSION['tid'] = "nå"; Slik jeg har forstått det, trenger man ikke kjøre session_register() dersom man setter variabelen med $_SESSION['variabel']? (smør på flesk) Dessuten er det vel mer korrekt å sette variabelen først, og deretter session_register()'e den.. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Slik ser koden min ut nå... På login-siden for å registrere session-variablene: $tid = time(); session_start(); $_SESSION['username'] = $username; $_SESSION['tid'] = $tid; Og på de andre sidene for å sjekke om session-variabelen username er satt: if(isset($_SESSION['username'])) { "bla bla..." } Og det funker fortsatt ikke... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 hvordan setter du $username? Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 jeg har et felt som heter username i en form på siden. når jeg submit'er siden og informasjonen, blir feltet username sin value til variabelen $username. Form'en på siden kaller opp $PHP_SELF... Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Takk for all respons, men jeg fant nettopp ut hva som var feil... Zonealarm Pro firewall... 8) Litt irriterende, men sånn er livet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå