Gå til innhold

Bytte fra ATI til Nvidia?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det er noen konsekvenser med å bytte et ATI kort (X800XT) til et nyere fra Nvidia. Grunnen er at kortet mitt begynner å bli utdatert og har ikke støtte til Shader 3.0 at jeg funderer på å oppgradere til noe nyere.

Jeg har hørt at hvis jeg allerede har ATI på PCen og går over til Nvidia kan computeren klikke fordi at filer mikses sammen, men jeg har et program på PCen som sletter alt av ATI, så jeg er ikke sikkert om det er OK hvis jeg bruker den.

Grunnen til at jeg funderer på å gå over til Nvidia er at jeg har hørt at ATI sine nyere kort er mye dårligere enn Nvidia sine nyere når det kommer til ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå bra. Du må bare huske å fjerne all programvare(register filer) ATi har installert på maskinen.

De gikk fint for meg, å gå fra nVidia til ATi. (7300LE -> X1950XT)

Men har du PCI-EX kortet eller AGP versjonen av X800XT?

Lenke til kommentar

Om du skal velge ATi eller Nvidia kommer helt ann på prisklassen.

Nvidia har de raskeste nå, til priser deretter.

ATi har kort som kan være de beste valg i prisklassene de har lagt seg på.

Se på egenskaper til skjermkortet i enhetsbehandling, skal stå om det er pci eller agp der.

Evnt. kan du si hvilket hovedkort du har, så er det raskt å finne ut.

Bytte mellom ATi/Nvidia er som oftest ikke noe problem som sagt, bare du passer på å fjerne alt av drivere/programvare før du bytter.

Lenke til kommentar
Har et PCI-express-kort, og under enhetsbehandling står det at kortet er PCI, så det stemmer ikke alltid. Ville heller lett etter info i driveren fra ATI.

9361314[/snapback]

Mener det står pci på pci-x og pci (hvem har pci?), og agp på agp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...