frank_jarle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har et lån som jeg ønsker å innfri slik at jeg betaler det helt ut, spørsmålet er egentlig hvor mye må jeg eventuelt betale på dette, mot å betale ale ratene som er igjen og som da vil tilsvare totalt 51.798kr Restlån: 51.798 Termin gebyr: 75kr Terminer igjen: 64 (litt over 5år) Nominell Rente: 6,95% Effektiv Rente: 10,47% Ønkser med andre ord å finne ut hvor mange hundre eller tusen kroner jeg vil spare på å betale ut lånet mitt nå istedenfor å la det "vandre" i 5år til med renter og termingebyr osv. Frankie Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har et lån som jeg ønsker å innfri slik at jeg betaler det helt ut, spørsmålet er egentlig hvor mye må jeg eventuelt betale på dette, mot å betale ale ratene som er igjen og som da vil tilsvare totalt 51.798kr Restlån: 51.798 9361078[/snapback] Du må betalre restlånet 51.798 pluss påløpne renter (siden forrige betaling). Hvis du summerer ratene (inkl. gebyr og renter) for de gjenværende 64 terminene vil du set at denne summen blir langt høyere enn 51.798,-. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 PerB: Takker så meget, da har vi det. (y) Frankie Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Og så må du trekke fra rentene du ville fått for å ha pengene i banken i stedet for å bruke dem til å betale tilbake lånet. Du tjener uansett på å betale tilbake, spesielt med så høy rente og gebyr. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Da blir det tilbake-betaling av lån. Var opprinnelig et lån for 7år, men sinden jeg har tjent såpassbra pluss godt med feripenger og skattelette i år så velger jeg heller å betale ut lånet. Frankie Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ble ikke mye "extra" jeg måtte ut med for å innfri lånet Frankie Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Man tjener alltid på å betale ned lånet før nedbetalingsplanen. Vær sparsommelig og betal ned lånet fortere enn planlagt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Da blir det tilbake-betaling av lån. Var opprinnelig et lån for 7år, men sinden jeg har tjent såpassbra pluss godt med feripenger og skattelette i år så velger jeg heller å betale ut lånet. Frankie 9361720[/snapback] Du sparte 14956,28 i renter og gebyr med å gjøre det! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takker for en fin beregning der Montegomery, jeg hadde tenkt å telle opp alle avdragene og rentesats osv, men orker ikke å legge til alle kostnadene 64 ganger og når det ikke var likt for hver gang. fant ut at jeg må ut med 52.000kr sånn ca. Er fornøyd med det. Frankie Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Takker for en fin beregning der Montegomery, jeg hadde tenkt å telle opp alle avdragene og rentesats osv, men orker ikke å legge til alle kostnadene 64 ganger og når det ikke var likt for hver gang. fant ut at jeg må ut med 52.000kr sånn ca. Er fornøyd med det. Frankie 9440107[/snapback] Bare hyggelig! Beregningen (såfremt den faktisk stemmer ) viser verdien av office! Fikk du noen gebyrer for å innfri lånet før tiden? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Ved men forrige/siste fkatura så stod det at jeg hadde restlån på 51760kr ca. Da jeg gikk i banken og spurte hvor mye som gjenstår hvis jeg skal innfrilånet så ble det rett på 52000kr, hadde egentlig forventet at jeg skulle betale mye mer av en aller annen grunn. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå