Fireeyes Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kameraten min og jeg har lyst til å sette opp et trådløst nettverk mellom husene våre (deling av inett, filer osv). Det er mellom 500 - 1000 meter i mellom oss. Hva slags utstyr trenger vi? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 En sender som kan motta og sende data + en hovedsender i huset med internett. Jeg har trådløst bredbånd og vi har utstyr for rundt 20 000kr noe som vi ikke har betalt selv selvfølgelig. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Gå på en av produsentenes websider og se på antenner. Hvis det er nok gain, så vil fu klare deg med to veldig retningsbestemte antenner (mer retningsbest=mer gain) i tillegg til vanlig utstyr. Men....dersom det ikke er fri sikt, tror jeg det kan by på litt problemer. Truls Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvis det blir dyrt med antenner som rekker så langt kan du jo kjøpe noen billigere å prøve Prinles trikset. Da bruker man en pringles boks til å øke effekten. Men det må fortsatt vere fri sikt. En av de som har prøvd trikset finner du her Lenke til kommentar
Fireeyes Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Oki, får prøve meg fram......! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Oki, får prøve meg fram......! Det kan bli dyrt å prøve seg fram... Du må nesten satse på en type trådløst nettverk. Viss du prøver mange forskjellige kan det bli dyrt.. ..veldig dyrt! :wink: Lenke til kommentar
mascot Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Mekk deg en blikkboksantenne. Det er veldig enkelt, og fungerer over flere km ved fri sikt. Forslag til link-oppsett: Hus med internett: Basestasjon Pigtail Kabel Blikkboksantenne "klient-hus": Klientkort Pigtail kabel Blikkboksantenne Forslag på utstyr for 54Mbit 802.11g: Buffalo Airstation KIT med CardBus Kort (ca 2600) Pigtails x 2 (ca 500) Kabel x 2 (ca 600) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå