Dotten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ifølge deg skal ikke en anmelder si om han elsker, hater, forakter osv en film? Det er greit å si at man liker en film, men ikke elsker den, for en anmelder?9371742[/snapback] Det kommer veldig an på hvorfor anmelderen får disse følelsene, og om han/hun tar det med i anmeldelsen skal det begrunnes. Veldig. 9371876[/snapback] Hvorfor er jo (nesten) hele poenget med en anmeldelse. Med mindre man er typen som scroller rett til konklusjonen og ikke er interessert i hvorfor anmelderen kom til den konklusjonen han/hun kom til. En praksis, jeg rent personlig, stjeler hele moroa med en anmeldelse. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Man burde jo strengt tatt aldri bruke ord som elsker og hater om filmer. Vil du bruke de samme ordene om en film som du bruker til din kjære, eller din verste fiende? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Vil du bruke de samme ordene om en film som du bruker til din kjære, eller din verste fiende? 9372122[/snapback] Jepp. Jeg elsker Brann også (ekte lidenskap har et navn). Det er mye jeg elsker her i verden, men ordet har jo forskjellig betydning alt etter konteksten det brukes i. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bah, jeg hater virkelig det greiene der. Søsteren min er også sånn, hun bruker ordet "elsker" i all verdens sammenhenger, "jeg elsker xxx(musikkband)", "jeg elsker xxx(frukt)" . Måtte dere alle brenne Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bruker nå ikke ordet i alle sammenhenger. Elske og hate er de to kraftigste ordene man kan bruke (i mine øyne) når det kommer til lidenskap. Så ting jeg har et lidenskapelig forhold til (som film) finner jeg det naturlig å bruke i. Jeg håper det ikke medfører at jeg tar fyr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg regner med at du misliker anmeldelsene til Filmcritic på bakgrunn av det du har skrevet, Dotten. Endret 27. august 2007 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Til nå har jeg gitt 33 stemmer. Har nettopp begynt med det, så regner med jeg kommer til å stemme en del når jeg er inne å kikker på siden neste gang. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg leser ikke den siden (men utifra beskrivelsen deres så lover det jo bra når de lover at omtalene ikke er tørre og kjedelige). Men har sansen for AICN, selv om de overdrever litt i språkbruken til tider. Men har jo selv lest at du skrev en anmeldelse hvor du ble tidvis frustrert over filmens historie, så jeg regner med at du ikke er motstander av å fortelle hvordan du føler når du ser en film? Eller er det greit å skrive at man finner et element i en film frustrerende, men ikke elskverdig? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg synes de fleste anmeldelser er kjedelige. De analyserer ikke filmen, det er litt vanskelig når de som leser gjerne ikke har sett filmen, og de skriver som oftest utrolig kjedelig, med mye oppramsing og overdrevet språk. Det er ingenting verre enn å lese en 1-er anmeldelse av en film som Da Vinci-koden, hvor man bruker de sterkeste glosene for å erklære sitt hat for en film som er så nøytral og midt på treet som man kan få en film. Vil jeg vite om en film er god eller ikke så sjekker jeg heller RottenTomatoes og IMDb for å se hva folk flest synes (noe jeg synes er mer fornuftig enn å høre på en random aviskis) eller så leser jeg en anmelder som skriver interessant eller som har ca lik smak som meg. Mitt bidrag til diskusjonen blir altså at jeg synes man skal konsentrere seg mer om å skrive underholdende og bra, enn å bare få betalt for å ha en mening. Skal man først få betalt for å bedømme andres verk framfor å lage noe selv, så kan det i minste være ålreit å lese. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har stemt på 51 filmer, bruker kultoro sin karakterskala: 10 - Legendarisk 9 - Genial 8 - Svært god 7 - God 6 - Nokså god 5 - Middels 4 - Nokså dårlig 3 - Dårlig 2 - Svært dårlig 1 - Katastrofalt Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 248 filmer. Gir karakter like etter jeg har sett filmen, går aldri tilbake å stemmer på filmer jeg så før jeg begynte å stemme på IMDB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå