Gå til innhold

Konvertere fra VOB til AVI/MPG ? (Pinnacle Studio)


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er igang med å redigere en fallskjerm-film i Pinnacle Studio v11.1. Det er da snakk om at jeg trenger utdrag fra 2 dvd'er og skal kombinere dette med eget opptak fra et DV-kamera.

Filene jeg trenger på dvd'en er *.VOB. Dette kan man selvfølgelig ikke legge inn i Pinnacle Studioen jeg kjører.

Jeg har forsøkt å skifte filnavn fra VOB til MPG/MPEG, men det er ikke særlig stabilt i Studio. Den vil ikke detektere scener og bildet faller ut hele tiden (audio spilles dog). Jeg forsøkte deretter å importere dvd filer til Pinnacle, men det er fortsatt ustabilt. Da vil den dog detektere scener, men skjermen blir ofte svart og det er utrolig ustabilet å jobbe med.

 

Jeg vil derfor forsøke å konvertere disse filene over til *.avi eller *.mpg, slik at det overhode ikke er noen problemer med å håndtere de i Pinnacle Studio.

 

Jeg prøvde et program som heter "XdvdRipper" som klarte denne jobben, men kvaliteten ble for dårlig til at det kunne brukes sammen med opptaket fra DV-kameraet.

 

Kan noen anbefale et gratis enkelt program som gjør dette, helst uten noe kvalitetstap ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VLC Media Player. Bare gå til wizard. :)

9361207[/snapback]

 

Hmm, nå har jeg forsøkt i over 1 time å gjøre dette i VLC. Mener bestemt at jeg gjør alt riktig, men det skjer ikke noen ting. Når jeg skal konvertere (velger da til Mpeg4), så blir sluttfilen kun på 1kb uansett. Har forsøkt det meste, dette ser ikke ut til å fungere helt fint.

VLC programmet sier selv at "Please note that VLC is not very suited for file-to-file transcoding. Its transcoding features are more appropriate for saving network streams".

 

Så da vet ikke jeg helt :hmm:

Noen andre tips om andre programmer som gjør dette enkelt uten kvalitetstap, eller evt. hva jeg gjør galt i VLC ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei. Jeg gjorde følgende: Tok en DVD-RW som jeg hadde brent og åpnet den VOB-filen(altså film i dvd-en er det vel?) i Movie Maker. Så lagde jeg sånn fil til datamaskinen på Vista. Da hadde jeg en WMW-video fil med samme kvalitet.

 

PS: DETTE FUNKET BARE FOR MEG PÅ VISTA, OG IKKE XP, PRØVER Å FINNE UT DET. KAN NOEN HJELPE MEG?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...