Gå til innhold

Dagens IMDb Poll (BluRay/HDDVD)

phewBAR

Anbefalte innlegg

What do you think of the Paramount/DreamWorks move to drop Blu-ray support and go HD-DVD only?

* I have neither system and this makes me want to enter HD media even less. I'll stick with DVD for the time being.

8698 (62.9%)

* I have no opinion. 

1493 (10.8%)

* What is HD-DVD and Blu-ray? 

1265 (9.1%)

* I welcome it since I have HD-DVD only. 

1151 (8.3%)

*I find it annoying since I support only Blu-ray. 

1047 (7.6%)

*I have both systems so I don't care. 

174 (1.3%)

A total of 13828 votes were collected.

Morsomt å se hvor lite folk egentlig bryr seg om disse nye formatene! Har du en favoritt så stikk til IMDb å stem!

Ellers kanskje en liten pekepin på at denne krigen ikke er så avgjort som enkelte vil den skal være!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske sikkert at HD-DVD/Blu-ray er noe som 'folk flest' foreløpig stiller seg helt likegyldig til. Det er fremdeles entusiastmedium og vil neppe nå de brede lag av befolkningen på flere år - hvis de i det hele tatt blir godtatt som medier på sikt.

Personlig har jeg mye mer tro på digital distribusjon via nettet - for tre år siden var jeg overbevist om at DVD var det siste 'nye' standardformatet vi ville ha til lyd og bilde før andre ikke-fysiske løsninger ble utbredt. Men jeg tok altså feil :)

Lenke til kommentar

Takke meg til xvid filmer på rundt 700 megabyte som jeg kan svi 5-6 stk av på en dvd-r plate til 1kr og spille på en dvd spiller til ca 400kr som støtter xvid sier jeg bare.

Driter fullstendig i denne hd krigen.

Endret av Lennartz
Lenke til kommentar
Takke meg til xvid filmer på rundt 700 megabyte som jeg kan svi 5-6 stk av på en dvd-r plate til 1kr og spille på en dvd spiller til ca 400kr som støtter xvid sier jeg bare.

Driter fullstendig i denne hd krigen.

9361041[/snapback]

Ditto. Men kan hende jeg forandrer mening når det kommer en 40+ tommers skjerm i hus. For øyeblikket har jeg bare en 28" "classic" TV :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette beviser også hva jeg har ment siden det først kom opp, det er ikke noen spesiellt gode grunner for å investere i denne generasjons HD-medier ennå. Jeg skal la begge leierene krige ferdig, og når de faktisk klarer å komme opp med en standard skal jeg vurdere å kjøpe en spiller. Eventuellt vil de ikke klare å bli enige, noen kommer opp med en genial måte for komprimering av film og distribusjon over nett og ingen vil bry seg om å kjøpe DVD-en. På samme måte som salg av musikk over nett har tatt av i senere tid.

Lenke til kommentar

Med denne formatkrigen har filmindustrien virkelig skutt seg selv i foten. Overgangen til HD kom altfor tidlig, markedet var ikke klart for det, iallefall ikke når det kommer 2 formater. I tillegg har jo standarder for de to formatene ikke vært 100% ferdig fra starten av. Rett og slett latterlig. Håper begge formatene går dukken innen et år og Hollywood presser fram et nytt enerådende format.

Lenke til kommentar

Jeg tror markedet er helt klart for det, det eneste problemet er at det er to formater. HD-TV'er selger jo som varmt hvetebrød, og hva er grunnen? Det er det eneste som blir solgt og reklamert for. Når prisen nærmer seg 1000-1500kr (i Norske marked) tror jeg selgerne helt fint kan prakke det på folk som egentlig ikke vet hva det er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...