Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 2000 pro


Anbefalte innlegg

hva er galt når jeg finner en person på nettverket men får ikke koble meg opp til den? kenneth er ikke tilgjengelig Påloggingsfeil! brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne maskinen.

 

jeg stitter i nettverk med 3 pcer (alle med orginal windows som følgte med Dell maskinene) jeg klarer å koble meg opp på win xp maskinen men ikke den andre win 2k maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka at maskinen har aktivert guest kontoen?

 

Om den ikke er aktivert så finner du dette på:

Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Local Users and Groups -> Users, og så høyreklikker du på Guest kontoen og sjekker om den er deaktivert eller ikke.

 

Nå var dette engelsk versjon, men regner med du finner fram om det er norsk du har.

 

Mener dette var en løsning på den feilmeldinga, selv om jeg ikke er 100% sikker på at det var den feilmeldinga som kom opp.

 

Ellers ville jeg sjekket om protokoller ol. er satt opp korekt på maskinene som ikke får kontakt.

Lenke til kommentar

det hjalp ikke :( samme feil enda men jeg ser han i nettverket men får ikke koble meg opp

 

Sjekka at maskinen har aktivert guest kontoen?

 

Om den ikke er aktivert så finner du dette på:

Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Local Users and Groups -> Users, og så høyreklikker du på Guest kontoen og sjekker om den er deaktivert eller ikke.

 

Nå var dette engelsk versjon, men regner med du finner fram om det er norsk du har.

 

Mener dette var en løsning på den feilmeldinga, selv om jeg ikke er 100% sikker på at det var den feilmeldinga som kom opp.

 

Ellers ville jeg sjekket om protokoller ol. er satt opp korekt på maskinene som ikke får kontakt.

 

 

fortsatt samme feil som sist :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...