Gå til innhold

Hjelp til å lage ENKELT publiserings system

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har laget en hjemmeside, og jeg ønsker et enkelt publiserings-system, slik at jeg kan legge ut nyheter på hovedsiden.

Jeg vil at det skal være enklest mulig, så det er det samme om det brukes MySQL eller flatfil database, vi tar det enkleste. Her er planen min på hvordan dette skal se ut:

Alt skal kunne legges inn på designet mitt med hjelp av include().

Jeg ønsker at det skal være et innloggings-sjema, som det BARE er to skrivefelt, og en knapp. (ikke fancy design osv.)

Når du er logget inn, så skal det være to alternativer:

- Legg til artikkel

- Administrer artikler

På legg til artikkel, så vil jeg ha tre felt:

- Tittel

- Ingress

- Hovedvindu.

Det som skrives i hovedvindu, skal komme frem viss det trykkes på en "les mer" knapp...

I administrer artikler vinduet, så skal det komme opp en liste over artiklene, og der skal jeg ha mulighet til å redigere eller slette artiklene.

I output-filen, så vil jeg at koden, som ender opp i nettleseren skal bli noe slikt:

<h2>Tittel på artikkel</h2>
<p>Ingress skal være her <a href="#">Les mer</a></p>
<p class="sub">DATO | Publisert av BRUKERNAVN</p>

Der dette vanskelig og lage?

Kan noen hjelpe meg med å lage til dette?

Jeg har litt kunnskaper innen html og css, men minimalt innen php...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

dette er etter min formening en betalingsjobb.

Tviler på at noen kommer til og gjøre dette gratis.

Hilsen

Mats Danielsen

9360700[/snapback]

takk, VELDIG konstruktivt... :ermm:

Men er det noen som vil hjelpe meg å lage dette til, eller evnt. linke til et som er nesten likt, som er ferdig laget, og lett og sette opp?

Endret av obrestad
Lenke til kommentar

Dette er ikke vrient. Hvis du har tilgang til mySql, vil jeg anbefale at du bruker det. Du trenger kun en tabell, så det bør gå greit.

For å lære deg hvordan du gjør dette kan du finne en enkel gjestebok-turorial på internett og prøve deg på den. Når du skjønner hvordan gjesteboka fungerer er det bare å utvide/tilpasse et par felt.

Så kan du jo legge på noe passord-ting til slutt.

Med litt innsats klarer du dette fint! Bare prøv, så er det bare å si ifra hvis du står fast!

Lenke til kommentar

hvis du er helt blank på php og mysql så kan det jo uansett være grei å begyne med en php tutorial, så en mysql totorial.. blir litt enklere å forstå hva som virkelig skjer da.. hvordan if og for etc funker.. hvordan enkle mysql queries gjøres..jeg begynte med den her:

http://www.tizag.com/phpT/

den går ikke så dypt, men kan være en grei start... så kan du laste ned cutenews etterpå. så skjønner du sikkert litt mere av den, og kan modde den til å passe dine behov! Kan legge til at php ikke er lært på en dag.. har sysla litt med det på kveldstid nå i litt over ett år, og begyner å kunne litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...