LowBalls Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei! Jeg har kjørt kun styrke og volum det siste året, har ikke akkurat fokusert på kondis hehe. Men! jeg har nå funnet ut at jeg skal gå til innkjøp av en boksebag eller hva det kalles å henge i kjelleren. Vil dette bli bra trening med tanke på fettforbrening og kondis? vis man tar et par økter i uka? Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Boksing, i likhet med absolutt alle andre kampsporter hvor man skal konkurrere i eller trene seriøs sparring, er helt avhengig av at man har god kondis. Den vanligste og enkleste måten boksere bygger opp kondisjonen sin på er ved å hoppe tau. Ville nok lagt inn en annen form for kondisjonstrening i tillegg til å bokse på en boksesekk. Det er grenser for hva du kan gjøre med en boksesekk og mye går på teknikk og tyngde av sekken. Kort sagt, en boksesekk kan være både morsomt og grei trening, men det er ikke det man bygger bra kondisjon av. For å si det på en annen måte: - fettforbrenning - ja, men all fysisk aktivitet forbrenner kalorier, det kommer helt an på hva du gjør ut av øktene dine. - kodisjon - det skal bra gjøres å få superkondisjon ved kun å bokse på en sekk, annen type trening vil gi mye bedre resultater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå