Gå til innhold

Opera og Gmail

.V.

Anbefalte innlegg

Får ofte "critical error" i Opera (Opera låser seg eller bare lukker seg med en feilmelding) når jeg bruker Gmail i Opera. Har hatt dette problemet på 2 separate maskiner, begge med XP SP1 og Opera-versjoner fra 9.0 til den aller nyeste.

Dette skjer da nesten utelukkende når jeg bruker Gmail, og det virker som det skjer spesielt ofte om jeg bytter til en annen tab eller tabber til et annet program mens Gmail laster.

Prøvde å sende en epost til Opera om det i fjor høst (tror jeg, det er iallefall lenge siden), men etter å ha sendt noen logger de ba om så fikk ikke jeg noe svar lenger. Virker som det ikke er noe utbredt problem siden det har kommet så mange nye versjoner av Opera uten noen forandring, og jeg har ikke hørt om noen andre med samme problem heller.

Er det noen som har hørt om noe lignende og vet om noe jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet (bortsett fra å bytte nettleser :) )?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Sikkerheten" i SP2 er så irriterende at du ender opp med å slå av så mye som mulig uansett, tar lenger tid å fjerne all spammen enn å bare ha SP1 og legge inn NOD32.

9360130[/snapback]

Må nesten le veldig høyt av deg... Bruk SP2 du. Hvertfall prøv det for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk SP2 og IE6 før, og det var ekstremt mye spam om jeg var heeeeelt sikker på at jeg visste hva jeg gjorde og om jeg virkelig turte å slå av brannmuren. Jeg orker verken å bruke masse tid på å slå av innebygd spam/popups eller å måtte bekrefte alt jeg gjør. Så lenge du ikke er fullstendig tilbakestående får du ikke virus likevel.

Og forresten, jeg lo ikke spesielt høyt når SP2 kostet meg et lydkort. Imponerende å klare å ødelegge hardware med en software "upgrade".

Lenke til kommentar
Hadde faktisk SP2 og IE6 før,

og det var ekstremt mye spam om jeg var heeeeelt sikker på at jeg visste hva jeg gjorde og om jeg virkelig turte å slå av brannmuren. Jeg orker verken å bruke masse tid på å slå av innebygd spam/popups eller å måtte bekrefte alt jeg gjør. Så lenge du ikke er fullstendig tilbakestående får du ikke virus likevel.

Tar 2sec

Og forresten, jeg lo ikke spesielt høyt når SP2 kostet meg et lydkort. Imponerende å klare å ødelegge hardware med en software "upgrade".

9360231[/snapback]

Det var en bug, fikset for lenge siden.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Sikkerhet, tenk pa sikkerheten.

Og alt som er fikset. Det er en grunn til at det kommer oppdateringer, og det at du har lisens, betyr at du kan utnytte deg av dem. Ellers -> last ned piratversjon av XP 1.0

edit; for a si det sann.. Gmail virker her. Og jeg tror du kan gjette deg til hvilken nettleser jeg bruker. ;)

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

At du har både Opera og SP2 betyr ikke at det er sp1 sin skyld at Gmail ikke virker her, da tror jeg det hadde vært betydelig lettere å finne noen andre med samme problem. Er jo faktisk ganske mange som ikke har sp2.

Hvilken sikkerhet er det du sikter til? Man må jo slå av, omgå eller ignorere alt av synlig sikkerhet for å i det hele tatt orke å bruke det.

Kanskje et par sikkerhetshull er tettet, men man får jo faktisk ikke virus uten å gjøre ting man slett ikke burde uansett. Har aldri sett et virusangrep som ikke skyldtes brukerfeil, for å si det sånn. SP2 er erett og slett bare mer styr enn det er verdt.

Om jeg har lisens eller ikke er forresten irrelevant, siden det er akkurat like lett å skaffe pirat-XP med SP2. Og ja, jeg eier en XP-lisens. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg kjører SP 2 og jeg kan ikke se på noen måte at dette er mer slitsomt enn SP 1. Og hvilken sikkerhet er det du må slå av som er så irriterende?

Wiken

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt var om dette var en kjent bug, om noen hadde vært ute for noe lignende eller om noen visste om en måte å fikse det på.

Jeg er ekstremt skeptisk til om SP2 vil ha noen innvirkning på hvordan Opera takler Gmail, spesielt siden jeg neppe er alene om å holde meg til SP1. Om det var et problem med SP1 så ville det sannsynligvis vært lettere å finne info om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...