.V. Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Får ofte "critical error" i Opera (Opera låser seg eller bare lukker seg med en feilmelding) når jeg bruker Gmail i Opera. Har hatt dette problemet på 2 separate maskiner, begge med XP SP1 og Opera-versjoner fra 9.0 til den aller nyeste. Dette skjer da nesten utelukkende når jeg bruker Gmail, og det virker som det skjer spesielt ofte om jeg bytter til en annen tab eller tabber til et annet program mens Gmail laster. Prøvde å sende en epost til Opera om det i fjor høst (tror jeg, det er iallefall lenge siden), men etter å ha sendt noen logger de ba om så fikk ikke jeg noe svar lenger. Virker som det ikke er noe utbredt problem siden det har kommet så mange nye versjoner av Opera uten noen forandring, og jeg har ikke hørt om noen andre med samme problem heller. Er det noen som har hørt om noe lignende og vet om noe jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet (bortsett fra å bytte nettleser )? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Jeg foretrekker virus og bugs framfor SP2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er da ikke noe bra innstilling Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 "Sikkerheten" i SP2 er så irriterende at du ender opp med å slå av så mye som mulig uansett, tar lenger tid å fjerne all spammen enn å bare ha SP1 og legge inn NOD32. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Uhm.. hvilken sikkerhet er det du snakker om? Jeg merker ingenting til det. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 "Sikkerheten" i SP2 er så irriterende at du ender opp med å slå av så mye som mulig uansett, tar lenger tid å fjerne all spammen enn å bare ha SP1 og legge inn NOD32. 9360130[/snapback] Må nesten le veldig høyt av deg... Bruk SP2 du. Hvertfall prøv det for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Hadde faktisk SP2 og IE6 før, og det var ekstremt mye spam om jeg var heeeeelt sikker på at jeg visste hva jeg gjorde og om jeg virkelig turte å slå av brannmuren. Jeg orker verken å bruke masse tid på å slå av innebygd spam/popups eller å måtte bekrefte alt jeg gjør. Så lenge du ikke er fullstendig tilbakestående får du ikke virus likevel. Og forresten, jeg lo ikke spesielt høyt når SP2 kostet meg et lydkort. Imponerende å klare å ødelegge hardware med en software "upgrade". Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hadde faktisk SP2 og IE6 før, og det var ekstremt mye spam om jeg var heeeeelt sikker på at jeg visste hva jeg gjorde og om jeg virkelig turte å slå av brannmuren. Jeg orker verken å bruke masse tid på å slå av innebygd spam/popups eller å måtte bekrefte alt jeg gjør. Så lenge du ikke er fullstendig tilbakestående får du ikke virus likevel. Tar 2sec Og forresten, jeg lo ikke spesielt høyt når SP2 kostet meg et lydkort. Imponerende å klare å ødelegge hardware med en software "upgrade". 9360231[/snapback] Det var en bug, fikset for lenge siden. Endret 25. august 2007 av Ståle Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Tror du det er noen som helst sjanse for at SP2 fikser en bug i Opera? Hvis ikke så ser jeg virkelig ikke poenget med å installere den. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Sikkerhet, tenk pa sikkerheten. Og alt som er fikset. Det er en grunn til at det kommer oppdateringer, og det at du har lisens, betyr at du kan utnytte deg av dem. Ellers -> last ned piratversjon av XP 1.0 edit; for a si det sann.. Gmail virker her. Og jeg tror du kan gjette deg til hvilken nettleser jeg bruker. Endret 25. august 2007 av Ståle Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 At du har både Opera og SP2 betyr ikke at det er sp1 sin skyld at Gmail ikke virker her, da tror jeg det hadde vært betydelig lettere å finne noen andre med samme problem. Er jo faktisk ganske mange som ikke har sp2. Hvilken sikkerhet er det du sikter til? Man må jo slå av, omgå eller ignorere alt av synlig sikkerhet for å i det hele tatt orke å bruke det. Kanskje et par sikkerhetshull er tettet, men man får jo faktisk ikke virus uten å gjøre ting man slett ikke burde uansett. Har aldri sett et virusangrep som ikke skyldtes brukerfeil, for å si det sånn. SP2 er erett og slett bare mer styr enn det er verdt. Om jeg har lisens eller ikke er forresten irrelevant, siden det er akkurat like lett å skaffe pirat-XP med SP2. Og ja, jeg eier en XP-lisens. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja, men noen darlige piratkopier, harikke gyldig lisens. Og lisensen du har, inkluderer oppdateringer. Noe du tydeligvis ikke bryr deg om. Jeg ville na provd SP2, hvordan kan du tape? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Selv om SP2 garantert hadde fikset buggen, så hadde jeg foretrukket bugga Gmail fremfor Sp2. EOD. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Å hjelpe meg... trodde at disse folka var dødd ut. Samme type noia som da folk ble sittende på 98 lenge etter 2k var kommet ut. Fordi "2k ikke var laget for multimedia". Selv om det kjapt tok igjen 98 spillytelsen. Move on. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg kjører SP 2 og jeg kan ikke se på noen måte at dette er mer slitsomt enn SP 1. Og hvilken sikkerhet er det du må slå av som er så irriterende? Wiken Lenke til kommentar
.V. Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Om dere ikke klarer å holde dere til emnet, så får dere heller la være å poste. Jeg liker ikke SP2, det er ingenting å diskutere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Vi holder oss jo faktisk til emnet..Du fikk svar på spørsmålet ditt.. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Spørsmålet mitt var om dette var en kjent bug, om noen hadde vært ute for noe lignende eller om noen visste om en måte å fikse det på. Jeg er ekstremt skeptisk til om SP2 vil ha noen innvirkning på hvordan Opera takler Gmail, spesielt siden jeg neppe er alene om å holde meg til SP1. Om det var et problem med SP1 så ville det sannsynligvis vært lettere å finne info om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå