Simon Aldra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Som frilanser, men når man blir fast får man mopedulykker og elguhell hver eneste dag. Akkurat det plager meg heller ikke. Det eneste jeg ikke liker er å arbeide med er pressekonferranser, kommunestyremøter og allmøter. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Du har ikke mye valg i lokalpresse. Og jeg er selvfølgelig enig i at fagpresse er tingen. Nothing else matters. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tja, jeg har faktisk sluppet unna med bare ett allmøte og en pressekonferanse til nå, og det passer meg ypperlig. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Okey då Fordi man får løpe rundt i gatene og se important ut, eller fordi man får ta så mange gode bilder? Fordi man får løpe rundt i gatene og se viktig ut, såklart.. Nei da, jeg overdrev nok litt. Det kuleste er å være frilanser med fri tilgang til utstyr. Bare det å være profesjonell fotograf ville for meg ha vært en drøm, egentlig. Men å få innpass i den bransjen, og samtidig klare å tjene nok på det til å overleve, er vel ikke bare enkelt. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tja, jeg har faktisk sluppet unna med bare ett allmøte og en pressekonferanse til nå, og det passer meg ypperlig. Jeg har sluppet unna med et bystyremøte (snork) og en pressekonferanse selv tror jeg. Er ferdig med 2 år. Føler jeg er ganske heldig som får jobbe med mye konserter osv. Okey då Fordi man får løpe rundt i gatene og se important ut, eller fordi man får ta så mange gode bilder? Fordi man får løpe rundt i gatene og se viktig ut, såklart.. Nei da, jeg overdrev nok litt. Det kuleste er å være frilanser med fri tilgang til utstyr. Bare det å være profesjonell fotograf ville for meg ha vært en drøm, egentlig. Men å få innpass i den bransjen, og samtidig klare å tjene nok på det til å overleve, er vel ikke bare enkelt. Der tar du nok feil, så godt som ingen frilansere i Norge har fri tilgang til utstyr. Vel, jeg kunne sikkert lånt et Nikon D1 eller lignende med 17-35 eller noe, men det er ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det kuleste er å være frilanser med fri tilgang til utstyr. Bare det å være profesjonell fotograf ville for meg ha vært en drøm, egentlig. Men å få innpass i den bransjen, og samtidig klare å tjene nok på det til å overleve, er vel ikke bare enkelt. Hvorfor skulle en frilanser ha fri tilgang på utstyr? Det ligger litt ordet frilanser, at det er en som selv må sørge for utstyret sitt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Varierer mye. Mange frilansere får låne kamera og optikk. Om jeg skulle trenge et 70-200/2.8L og et kamera er det bare å passe på at ingen trenger det, så henter jeg det. Det samme gjelder f.eks. 300/4L. Nå har jeg jo 50-200, så da blir det lite bruk for det. Har faktisk ikke vært borti en eneste avis som ikke låner bort utstyr til fotografer/journalister de har historie med. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Som sagt: Det kuleste er såklart å være frilanser MED fri tilgang til utstyr. Jeg vet da utmerket godt at de fleste frilansere ikke har det. Endret 6. august 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Noe av det som trekker er sikkert det kule livet til noen få fotografer som har gjort det stort. Da jeg jobbet i butikk tidligere hadde vi en fast kunde som var fotograf. Pratet en god del med henne og hun hadde et fantastisk (men hektisk liv). Var egentlig litt hippieaktig. Var konstant på reise og dro til de underligste og mest spennede plasser. Hun drev egentlig med alt mulig rart, inkludert krigssoner. Mang en gang tenkte jeg at det måtte være sinnsykt kult å leve livet hennes et par år. Noe mer enn det tror jeg ikke jeg hadde klart. Dama så konstant trøtt ut. Og når hun kom hjem fra en lengre reise så det ut som om hun ikke hadde sovet hele reisen i grunn. For å si det slik. Hun opplever sannsynligvis mer på 6 mnd. enn jeg har opplevd på mine 30 år hittil. Og det kan virke svært fristende. Dog er jeg en realist og tviler sterkt på at jeg hadde hatt utholdenhet til slikt. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jeg lurer også på dette med pressekort. Jeg skulle gjøre en enkel filmjobb for en barneskole, og da kom en politimann (nesten naboen) på døra for å ta bilde av meg. Det stod: utstedt av politiet. På kortet+ noe mer om noe jeg ikke husker, men kan dette bare ha vert tull og fanteri? Kortet er mistet for lenge siden Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det var ihvertfall ikke pressekort. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Det var det jeg fryktet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå