Gå til innhold

Dell - utsetter levering med 5 uker (!)


Anbefalte innlegg

Fikk en utrolig skuffende mail fra Dell i går kl 17.05 på fredag om at min pc er forsinket med 5 uker. (mailen kom selvfølgelig 5 minutter etter at Kundeservice hos Dell stenger - så må vente med å ringe de på mandag...)

 

Dvs at Dell trenger 10 uker (bestilt 20. juli - levert 30. september) på å lage en bærbar pc som er satt sammen av komponenter på deres nettsider. Ganske utrolig elendig!

 

Kan jeg kreve noe som helst i kompensasjon for dette? Pcen var tenkt til skolebruk, og da jeg bestilte den forsikret de meg om at den garantert var levert innen 28. august, og at den (svært) sannsynlig ville bli levert innen 15. august. Nå kommer den altså siste dagen i september i stedet.

 

For å gjøre ting verre:

Broren min (som også er student) - kjøpte en annen bærbar pc fra Dell (bestilte 30. juli) - og fikk beskjed at den i verste fall skulle være levert den 2. september. Den er nå utsatt til medio september.

 

Hvor dårlige er egentlig Dell?

Klarer de ikke levere, eller blir fattigslige studenter prioritert vekk?

Hva kan vi kreve i kompensasjon for den dårlige behandlingen? Vi har jo begge forhåndsbetalt og sitter vel i saksa hos Dell uansett?

Endret av royend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det vil si at for Dell så var det vanskelig å komme med ordentlige spådommer om leveringstid i juli? De burde da se at lageret deres med LCD-skjermer var lite og dermed gitt en advarsel om at "Hvis du bestiller fra oss, kan vi ikke love at du har pcen før i oktober"?

 

Jeg mener at Dell har vært uærlige og at jeg som kunde bør få en eller annen form for kompensasjon - f.eks. en utrolig bra rabattkupong for senere kjøp eller evnt noen gratis gadgets.

 

Noen andre som er i samme fella? Som har fått sin Dell pc utsatt med en mnd?

Lenke til kommentar
Jeg vil bare si at du ikke skal stole helt på ETA'en til Dell. Når jeg bestilte min Dell Inspiron 6400 så fikk jeg faktisk pc'en min 2 uker før ETA.

9360048[/snapback]

 

Føler meg hvertfall rimelig sikker på at deres første ETA (28. august) ikke kommer i mål... :ermm:

 

Men, joda - har hatt gode erfaringer med Dell før og derfor jeg har stolt nok på de til å anbefale til alle jeg kjenner. Det er bare så utrolig kjedelig at de ikke klarer å levere før 10 uker etter bestilling. Føler meg egentlig litt lurt mtp den dialogen jeg hadde med selger i tida før bestillingen.

Lenke til kommentar

Problemet her er måten dell opererer på, dei har ikkje eit stort varelager men bestilliger delene etter kvart som bestillingene kjem inn, dermed så vil dei aldri ta inn meir varer enn kva som dei har solgt

Då blir det veldig venskeleg å bestille inn varer i juli for produsentmangel i august.

Lenke til kommentar

Så lenge Dell har gitt deg beskjed om at de ikke klarer å lever innen tiden du var blitt lovet pc. Og du faktisk rekker å skaffe deg en ny pc innen den lovte ETA og heller ikke vil tape noen penger på dette siden varen ikke har stiget i verdi kan jeg ikke se at Dell er ertatningspliktig ovenfor deg. Skjønner at du føler deg lurt da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-rant>

 

Hvor dårlige er egentlig Dell?

Klarer de ikke levere, eller blir fattigslige studenter prioritert vekk?

Hva kan vi kreve i kompensasjon for den dårlige behandlingen? Vi har jo begge forhåndsbetalt og sitter vel i saksa hos Dell uansett?

9359952[/snapback]

 

Dell gjør det svært bra, dersom du lurte. :)

 

Om de prioriterer noen kundegrupper, så er det sikkert de kundene som betaler for seg, og gjerne kjøper en del/har spesial-avtaler.

Dvs. typisk ikke-studenter.

Du har bestilt. Du har neppe fohåndsbetalt på annen måte enn å oppgi ett kredittkortnr som blir belastet *først når Dell/Dells distributør engang får satt sammen din bestilling og shippet den til deg*.

Har du bestilt mange PC'er fra Dell før? :)

 

Dersom du har veldig stort behov for å være sikret en PC(laptop) når studiene starter er kanskje ikke Dell det smarteste valget.

Jeg har pt ikke opplevd annet enn forsinket levering fra den kanten (om enn ikke så ille som i dette tilfelle).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Fikk en utrolig skuffende mail fra Dell i går kl 17.05 på fredag om at min pc er forsinket med 5 uker. (mailen kom selvfølgelig 5 minutter etter at Kundeservice hos Dell stenger - så må vente med å ringe de på mandag...)

 

Dvs at Dell trenger 10 uker (bestilt 20. juli - levert 30. september) på å lage en bærbar pc som er satt sammen av komponenter på deres nettsider. Ganske utrolig elendig!

 

Kan jeg kreve noe som helst i kompensasjon for dette? Pcen var tenkt til skolebruk, og da jeg bestilte den forsikret de meg om at den garantert var levert innen 28. august, og at den (svært) sannsynlig ville bli levert innen 15. august. Nå kommer den altså siste dagen i september i stedet.

 

For å gjøre ting verre:

Broren min (som også er student) - kjøpte en annen bærbar pc fra Dell (bestilte 30. juli) - og fikk beskjed at den i verste fall skulle være levert den 2. september. Den er nå utsatt til medio september.

 

Hvor dårlige er egentlig Dell?

Klarer de ikke levere, eller blir fattigslige studenter prioritert vekk?

Hva kan vi kreve i kompensasjon for den dårlige behandlingen? Vi har jo begge forhåndsbetalt og sitter vel i saksa hos Dell uansett?

9359952[/snapback]

 

Prøvde å bestille bærbar fra dem i 2003, da skjedde det at det sto 5 ukers leveringstid. Jeg kansellerte naturligvis, bestilte ferdig lager-pc fra en annen leverandør og hadde den i løpet av uka.

 

Anbefaler kun Dell til folk som trenger gode on-site servicemuligheter og mange maskiner osv. (mest bedrifter)

Lenke til kommentar
Du har bestilt. Du har neppe fohåndsbetalt på annen måte enn å oppgi ett kredittkortnr som blir belastet *først når Dell/Dells distributør engang får satt sammen din bestilling og shippet den til deg*.

Har du bestilt mange PC'er fra Dell før? :)

9360434[/snapback]

 

Har bestilt og kjøpt fra Dell før - og alltid fått til tiden - og hadde derfor ikke noen særlig grunn til å tvile på det de sa når jeg (og min bror) bestilte...

 

Forhåndsbetaling skjer som følger:

Faktura betales og penger settes inn på konto hos Dell FØR ordren i det hele tatt blir vurdert gjennomført av Dell. Betales det ikke innen 7 dager etter nettbestilling, blir ordren automatisk kansellert.

Ergo: mine penger er hos Dell... (det sier også bankkontoen)

Endret av royend
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hmm..

Dette var nytt for meg. Faktura? Før ordre effektueres?

Har bestilt noen Dell PC'er fra nett og har ikke mottatt noen faktura og betalt på forhånd. Har kun betalt via kort som for en hvilensomhelst annet webshop.

Er dette snakk om "firma"? (dvs. ett "enkeltmanns-foretak" som Dell har litt andre regler for mtp bestilling)?

Uansett har du min sympati. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...