9dood9 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Lekte meg litt i BIOS, og satt noe (hukser ikke navnet på det >_>) fra 266 til 300 MHz, og nå når jeg starter PCen blir bare skjermen svart, og blir det, kan ikke brukes til noe, hva skal jeg gjøre nå? Gjorde noe annet og, men det kan ikke ha gjort dette, så det er nok det jeg byttet på her som gjorde det. Det var noe med prossessoren forresten. Endret 26. august 2007 av 9dood9 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Du må tilbakestille BIOS. Det er vanligvis nok å ta av det lille batteriet på hovedkortet, og trekke ut strømmen fra datamaskinen. Ellers kan du se i manualen din etter "reset CMOS" eller lignende. Endret 26. august 2007 av BeFs Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Lekte meg litt i BIOS, og satt noe (hukser ikke navnet på det >_>) fra 266 til 300 MHz, og nå når jeg starter PCen blir bare skjermen svart, og blir det, kan ikke brukes til noe, hva skal jeg gjøre nå? Gjorde noe annet og, men det kan ikke ha gjort dette, så det er nok det jeg byttet på her som gjorde det. Det var noe med prossessoren forresten. 9359944[/snapback] Da må du resette CMOS instillingene. Det gjøres ved å trekke ut strømkabelen fra pcen først. Så tar du å flytter en jumper på hk noen sekunder og tilbake. Det fungerer også å ta ut batteriet istedet. Og en liten ting til: Skift emnetittel, den sier ikke en dritt om problemet ditt. F.eks: Endringer i bios hindrer maskinen å starte opp. reset bios.. 9359954[/snapback] Han skal resette CMOS, ikke BIOS. Greit å holde orden på begrepene Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det kan også fungere å holde inne powerknappen i lengre tid. Endel resetter seg av det. Lenke til kommentar
Luunde Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Han skal resette CMOS, ikke BIOS. Greit å holde orden på begrepene Da skal alt fungere. Men husk, ikke lek uten du vet hva du gjør, samme som og tenne en fyrstikk inne i et lager med dynamitt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Du holder bare inne skift-tasten ved oppstart til du hører et pip, da er biosen tilbakestilt og prosessoren klokka tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå