Bear^ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Just when you thought that the war of the words was over between Microsoft and Sony, Microsoft has decided to lob a few more grenades to make sure that the tension doesn't die. Dan Cornelius, marketing manager for Microsoft UK, says that the recent price drops for the Xbox 360 machines will take even more market share away from Sony during the upcoming Christmas season. His main argument is an old but effective one-the PS3 is (still) too expensive. "If you look at PS3, it's a lot of money for families to come in at," he told MCV. He continued, "Sony is requiring a fairly novice gamer to enter into things like Blu-Ray and wireless gaming by default. The Core's (360) still doing well for us in the UK and the price drop is bound to produce a spike in sales. "These customers like the fact that they don't have to foot the bill for a load of technology they don't need. It means we can gain access to a type of consumer that PS3 cannot." Coming this holiday shopping season, we'll all find out if Cornelius is correct on his assessment. kilde Er det bare meg eller er det den største bøtta med hesteavføring hitil i konsollkrigs kampanjen? Du trenger jo ikke sette deg inn i noen verdens ting for å nyte PS3, men om du gjør gir konsollen, alle konsoller, det lille ekstra. When will this end? Endret 25. august 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Tja, det han sier er vel at for at folk skal kjøpe en konsoll til den prisen forutsetter det at de forstår nytteverdien av blu-ray og wi-fi. De som vet hva de teknologiene tilbyr ser kanskje verdien, men de som ikke gjør det vil mene prisen er for høy. Endret 25. august 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Lennartz Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Han sier jo bare at med PS3 har man ikke noe valg. Man må betale tusenvis av kroner for bluray, harddisk, wifi osv, som de aller fleste ikke trenger/bryr seg om. Med 360 har du valg. Og takk og lov for det. Derfor kjøpte jeg core 360 og sparte 4000+kr i forhold til hva PS3 ville kostet meg. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Vil ikke kalle det rart når det så si stemmer, hvertfall hvis vi tenker på 360`en. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Dan har et poengt. Et gammelt et, men fremdeles et poeng. Når du tar i betraktning at de sikter seg inn på nybegynnere, så er "avanserte" funksjoner som blu-ray og WiFi overflødig for store deler av forbrukerne. Kjekt for de som bryr seg, men mannen i gata og "kidsa" bryr seg lite. To forskjellige strategier fra to store selskaper. Begge har sine fordeler/ulemper. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Mannen i gata kjøper PS2 til kidsa sine ennå. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Sant nok, og pris er en avgjørende faktor, ikke dens avanserte funksjoner. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Tillater meg å spekulere litt i denne uttalelsen. Tror det er litt foreldre og "begynne en ny fritidsaktivitet" tankegang i dette. Med en "novice gamer" mener de kanskje yngre som skal ha en helt ny fritidsaktivitet og finner det i en konsoll. Foreldres erfaring er vel som regel dyrt lært gjennom bomtreff som fiolintimer , pil og bue skyting, ishockey, hesteridning og andre hobbyer som avkommet har gått lei av og har lagt på hylla kort tid etter at hovedkostnaden er lagt ut for. Hva har de lært? Jo: ikke kjøp en stradovarius eller varmblodsvallak til avkommet.. Gå for noe billig dersom de går lei etter kort tid!! Det er her MS har tatt på seg sin joviale familievennlige onkelhatt og gitt deg muligheten til å gå for en billigløsning som er tilstrekkelig til oppgaven og rimelig nok til at familien ikke havner på fattigkassa om avkommet går lei.. Beklager Hr. Cornelius og med all respekt. -Du som er marketing manager for UK avdelingen av verdens største softwarekompani bør da kjenne til at det er noe som heter målgruppe innen markedsføring. Da hadde du også sikkert forstått at "novice gamers" i den forstand som det er beskrevet over -ikke- er målgruppen til PS3. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Da hadde du også sikkert forstått at "novice gamers" i den forstand som det er beskrevet over -ikke- er målgruppen til PS3. 9360279[/snapback] Eh, hvis du tror at Sony ikke ønsker å selge til denne målgruppen, så tar du ihvertfall kraftig feil. Edit: For å være litt mer utfyllende. Det er helt klart at Sony har sett seg ut en kundegruppe blant veletablerte, "uvitende" småbarnsforeldre. Dette er en kjøpesterk gruppe som er responsiv til velplassert markedsføring. Hvis de ikke har gjort dette har virkelig markedsføringsavdelingen til Sony gjort en brøler. Kanskje det er derfor salget til PS3 går så tregt? Endret 25. august 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hehe, nei de vil bare selge til målgrupper som vet hva de vil ha. NOT.. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jøss, en hockey-fanboy i konsollforumet. Den var ny :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 "These customers like the fact that they don't have to foot the bill for a load of technology they don't need. It means we can gain access to a type of consumer that PS3 cannot." Vel, er dette feil da ? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Eh, hvis du tror at Sony ikke ønsker å selge til denne målgruppen, så tar du ihvertfall kraftig feil. Edit: For å være litt mer utfyllende. Det er helt klart at Sony har sett seg ut en kundegruppe blant veletablerte, "uvitende" småbarnsforeldre. Dette er en kjøpesterk gruppe som er responsiv til velplassert markedsføring. Hvis de ikke har gjort dette har virkelig markedsføringsavdelingen til Sony gjort en brøler. Kanskje det er derfor salget til PS3 går så tregt? 9360297[/snapback] Å ha en målgruppe betyr da ikke at man ikke vil selge til andre målgrupper. En kunde er da for svingende en kunde.. Det blir litt OT dette, men nei.. Det er på ingen måte "helt klart" at de har sett seg ut denne målgruppen du beskriver. Gi meg ett eneste eksempel på en PS3 reklame som appellerer til disse veletablerte "uvitende" småbarnsforeldrene som er i den situasjon jeg nevner over.. Psychodoll kanskje? http://www.youtube.com/watch?v=h2mqXzWVM1E Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Siterer meg selv her. Kanskje det er derfor salget til PS3 går så tregt? Hvis Sony har satset alle kortene på å være så elitiske at deres produkt kun markedsføres mot avanserte brukere, så er det en god forklaring på at de selger dårlig. Jeg sitter ikke og masturberer til Sony-reklamer, som jeg har inntrykk av at andre på dette forumet gjør (ikke personlig mot Fhj), men skulle nå ønske å tro at et så stort selskap som Sony dekker segmentet jeg nevnte i tidligere post. Endret 26. august 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Stringer og gjengen i Sony pleier å si at de har en annen målgruppe enn bl.a. Wii, og vi får vel tro på de? Det passer ihvertfall med markedsplassering og reklamene de har kommet med til nå. Ihvertfall av det jeg har sett.. Jeg synes faktisk denne videosnutten summerer opp det meste av det vi har sett av reklame for PS3. http://www.youtube.com/watch?v=ZJRbf76jXHE Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Synes det er bra MS har gjort som de har gjort jeg. Hadde de fra starten av klemt inn en HD DVD spiller, Wi-Fi å masse annet ekstra greier som jeg ikke har bruk for så hadde jo prisen gått opp et par tusen å da hadde jeg blitt forbanna. Endret 26. august 2007 av XtaZ Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Han sier jo bare at med PS3 har man ikke noe valg. Man må betale tusenvis av kroner for bluray, harddisk, wifi osv, som de aller fleste ikke trenger/bryr seg om. Med 360 har du valg. Og takk og lov for det. Derfor kjøpte jeg core 360 og sparte 4000+kr i forhold til hva PS3 ville kostet meg. 9359970[/snapback] PS3 kan man også velge litt, bla åsn headsett du vill bruke (alle usb og de fleste bluetooth headsett funker) Samma med mus og tastatur alt funker med usb. Ratt og pedaler er vell den tingen som er veldig bra, kjøper heller G25 enn det trådløsrattet til MS med værre F1giring enn DF rattet hjemme. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Han sier jo bare at med PS3 har man ikke noe valg. Man må betale tusenvis av kroner for bluray, harddisk, wifi osv, som de aller fleste ikke trenger/bryr seg om. Med 360 har du valg. Og takk og lov for det. Derfor kjøpte jeg core 360 og sparte 4000+kr i forhold til hva PS3 ville kostet meg. 9359970[/snapback] De to første er lagringsmedier de fleste har bruk for uten at de vet det selv. Harddisk har jo direkte innvirkning på selve spillene. Blu-ray i en litt mindre grad. Trådløs tilkobling er vel noe alle og enhver har hørt om, og noe som er svært utbredt i de tusen hjem siden ISPene pusher det med i abbonnementene sine. Spesielt nyttig er det siden modemet ofte står langt unna nærmeste TV, og folk ikke vil ha unødvendig kabelrot. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Problemet til Sony er nok ikke att den er dyr men att utvalget ennå ikke tilfredstiller kravene til casual gamers. Hardcore gamers som jeg tilhører har kjøpt den allerede og koser seg med den. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Trenger novice gamere å sette seg inn i hva HD grafikk er og online spilling før de kjøper en X360? Er en ganske generel misforståelse i dag at man må ha en generelt kunskapsnivå for konsollen man skal kjøpe. Diskusjons tråd Kilde Den sier jo fint og tydelig at over halvparten av spurte PS3 eiere ikke viste at den hadde blu-ray. Da blir det jo og feil av mannen å si at du må som novice gamer sette deg inn i slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå