larszor Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) jess, jeg har lenge hatt dette problemet :S jeg fikk aldri til å lese cd og dvd'er på min cd rom, vanlige cd'er funker som vanligvis, så jeg kontaktet komplett og litt sånt, å endte opp med at jeg fikk nytt hovedkort, hadde abit kn8 ultra før, så fikk jeg av komplett en Asus a8n 32 SLI Deluxe. så koblet opp alt å startet, menn får samme problem PCe funke det helt fint. har testet mange forskjellige dvd/cd rom, å idag fikk jeg låne en ny dvd rom hos en kompis, å på hannes funke det helt fint så jeg tenkte, enten er det bakom cd romen, at den " jumpern ? " eller hva det nå kalles er på feil hakk, er jo 3 hakk du kan plugge den i, jeg har testet alle. hvilken skal jeg ha i? står ikke hva som er master eller noe sånt :/ ellers så er det noe galt med mitt nye hovedkort? noe som jeg tviler, har klart å fått til å lese dvd rom noen ganger, men det er veldig sjeldent, så jeg lurer på hvorfor funker det noen ganger, men som vanligvis aldri, og hva må jeg gjøre for å få den til å funke ? selveste CD'EAN har ingen ripe eller noe. Endret 26. august 2007 av larszor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Siden du skriver at du har CD-rom, da skal det ikke fungere å lese av DvD'er, kjøp heller en DvD leser Lenke til kommentar
larszor Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Siden du skriver at du har CD-rom, da skal det ikke fungere å lese av DvD'er, kjøp heller en DvD leser 9361512[/snapback] ok, mente altså at jeg hadde dvd rom, men dvd rom kan jo lese vanlige cd' er også, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Siden du skriver at du har CD-rom, da skal det ikke fungere å lese av DvD'er, kjøp heller en DvD leser 9361512[/snapback] ok, mente altså at jeg hadde dvd rom, men dvd rom kan jo lese vanlige cd' er også, 9362896[/snapback] Prøv å laste ned nyeste driver til DvD-rommen, jeg måtte det hvis min skulle lese av DvDer også, men uten den driveren så kunne den bare lese av CD'er Lenke til kommentar
larszor Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Siden du skriver at du har CD-rom, da skal det ikke fungere å lese av DvD'er, kjøp heller en DvD leser 9361512[/snapback] ok, mente altså at jeg hadde dvd rom, men dvd rom kan jo lese vanlige cd' er også, 9362896[/snapback] Prøv å laste ned nyeste driver til DvD-rommen, jeg måtte det hvis min skulle lese av DvDer også, men uten den driveren så kunne den bare lese av CD'er 9362936[/snapback] hmm, ja det kan være derfor, har aldri lastet ned drivere jeg . et lite spørsmål, det er jo 3 klips du kan velge mellom bakom dær, hvilken? den til venstre - midten - høyre når du ser bakfra. jeg skal bare bruke 1 cd rom, så blir vell, hvilken er master? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Du kan se hvem som er master i biosen. Lenke til kommentar
larszor Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 har funnet ut hvilken som er master nå menn PCen finner ikke DVD rommen min har jeg funnet ut, fant hverken i bios eller noe :S er vell ikke flere ledninger en strøm ledninga? å den dvd/cd rom ledninga " den tjukke breie " ledninga,? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå