Gå til innhold

Trenger litt starthjelp med webside...

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å komme i gang selv men det er ikke så lett :(

Har planer om å lage websiden til russen på skolen i år. Det hadde vært en bra start for utdannelsen jeg skal ta på NITH i Oslo etter vgs

Vet ikke om jeg poster på riktig sted, men fant ikke noe mer passende sted...

Uansett;

Sjekka at www.mysenrussen.tk var et ledig domain og det var det. Veit ikke helt om jeg har forstått det rett, men det står at jeg må skrive inn URL adressa fra et annet sted, tenker de på et webhotell? For jeg leita litt rundt for å prøve men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lasta opp feks notisblokk html greier opp på nettet for å bli vist på www.mysenrussen.tk, jeg skjønner at det bare er adressen som blir vist for alle andre, og at jeg må ha et annet netsted å legge ut "tinga" jeg skal ha på siden men hvordan får jeg til alt det her?

da jeg googler finner jeg altfor mye unyttig som det tar evigheter å lete igjennom.

Så hvis noen hadde giddi å enten finni et komplett FAQ fra registere domain til å ha et webhotell (gratis) og laste opp filer hadde det vært gull... Jeg klarer biten med å skrive kodinga det kan jeg lære meg fra tutorials men trenger bare hjelp med ftp dingsene og webhotell eller hva det så skjønt heter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, brukte frontpage (ja jeg veit det suger :p) skulle bare se om det funka og det gjorde det... men er dritt å bruke .tk generelt, jeg får ikke gjort om <title> pga den er automatisk av tk greia samma med reklamen. Vurderer nesten å kjøpe domene mysenrussen.no... da kan jeg styre som jeg vil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...