Gå til innhold

Keiso's anbefaling på LCD skjerm.


Keiso

Anbefalte innlegg

Til fordel Eizo så får du faktisk ny skjerm dersom det er en eneste død pixel. En så bra kvalitets garanti finner du nok ikke hos noen andre leverandører.

Hvordan vet du det? Dette er jo svært interessant, hvis det er riktig. Men Eizo skriver med liten skrift nederst i sine brosjyrer at med dagens teknologi må et lite antall døde piksler godtas. Og i manualen til min Eizo L685 sto det at døde piksler var helt vanlig, og ikke noen feil ved produktet.

 

Har forresten sett meg nødt til å levere tilbake Eizo-skjermen. Jeg skulle gjerne ha sammenlignet med Samsung, men de får jo aldri noen av dem på lager...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til fordel Eizo så får du faktisk ny skjerm dersom det er en eneste død pixel. En så bra kvalitets garanti finner du nok ikke hos noen andre leverandører.

Hvordan vet du det? Dette er jo svært interessant, hvis det er riktig. Men Eizo skriver med liten skrift nederst i sine brosjyrer at med dagens teknologi må et lite antall døde piksler godtas. Og i manualen til min Eizo L685 sto det at døde piksler var helt vanlig, og ikke noen feil ved produktet.

 

Har forresten sett meg nødt til å levere tilbake Eizo-skjermen. Jeg skulle gjerne ha sammenlignet med Samsung, men de får jo aldri noen av dem på lager...

 

Leverte inn min eizo skjerm i dag fordi den hadde en lang hvit strek i bildet og lurte da på muligheten i å bytte den i en samsung skjerm. Snakket med selgeren der og han sa at eizo hadde 3 års garanti + hente service på sine skjermer og at de var de eneste som garanterte 0 døde pixler.

Lenke til kommentar
Til fordel Eizo så får du faktisk ny skjerm dersom det er en eneste død pixel. En så bra kvalitets garanti finner du nok ikke hos noen andre leverandører.

Hvordan vet du det? Dette er jo svært interessant, hvis det er riktig. Men Eizo skriver med liten skrift nederst i sine brosjyrer at med dagens teknologi må et lite antall døde piksler godtas. Og i manualen til min Eizo L685 sto det at døde piksler var helt vanlig, og ikke noen feil ved produktet.

 

Har forresten sett meg nødt til å levere tilbake Eizo-skjermen. Jeg skulle gjerne ha sammenlignet med Samsung, men de får jo aldri noen av dem på lager...

 

Hvorfor leverer du den tilbake egentlig? Kan jo også være at det er andre regler for større skjermer. Er en 15" eizo skjerm jeg har.

Lenke til kommentar
Til fordel Eizo så får du faktisk ny skjerm dersom det er en eneste død pixel. En så bra kvalitets garanti finner du nok ikke hos noen andre leverandører.

 

Snakket med Eizo Nordic (og Anovo som har servicen) i dag. De er ikke noe bedre enn alle andre. Har en hot pixel mitt i skjermen og det var ikke noen mulighet for å bytte den på verken garanti eller goodwill. :(

Lenke til kommentar

Keiso, du som ser ut til å ha testet en del skjermer nå. Jeg ser at Acer skjermene hos PSData har veldig bra specks og har en veldig god pris i tillegg. Har bare funnet en test foreløpig (har dessverre ikke link nå) og skryter av den skjermen (Acer Monitor AL922 19" TFT LCD TCO99 DVI Speakers), har du vært borti Acer sine skjermer?

 

Telcontar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til fordel Eizo så får du faktisk ny skjerm dersom det er en eneste død pixel. En så bra kvalitets garanti finner du nok ikke hos noen andre leverandører.

 

Nja jeg leste et sted at de fleste LCD-leverandører har garanti på at 1 død pixel eller 6 døde subpixler = ny skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...