crim Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Som det står i topic skal jeg ha meg trådløst nettverk grunna at jeg har fått meg bærbar pc. Så jeg må ha en bra ruter med ok rekkevidde. Jeg har rom 2 etasjer over der rutern skal være.. trenger også et ok nettverkskort til min nåværende pc (som er stasjonær) Så det jeg lurte på om det er noe forskjell på om jeg kjøper et kort eller usb? og om hvor stor forskjell det er på om jeg kjøper 54 mpbs eller 108? og om dette må samsvare, altså at vist rutern er 108 må korte også være det!? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 D-Link RangeBooster N 650 (dir 635) og D-Link RangeBooster N 650 Wireless PCI Du behøver ikke ha lik standard på kort og router. Lenke til kommentar
crim Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) og usb funker akuratt som et kort? Det dere var jo litt dyrt da, men Må jeg kanskje ha såpass for at det skal gå når jeg er 2 etasjer over? Endret 26. august 2007 av crim Lenke til kommentar
crim Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 jeg har forresten AGP, kan det by på noe problem på å få tak i et kort? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nei. AGP er bare til skjermkortet. Under AGP porten som skjermkortet står har du 2 eller flere PCI porter. Med USB slipper du å åpne maskinen. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 @crim: Fordelen med den routeren og kortet som riroil linka til er at de har draft-versjon av den nye N-standarden. Dvs den har en hastighet som er 5 - 6 ganger høyere enn G-standarden. NB, teoretisk hastighet som 54, 108 og 300 (N) er bare tull, reell hastighet er +-25 - 30 %. Ulempen er at N-standarden ikke er vedtatt ennå, slik at dagens utstyr kan risikere å ikke virke om hverandre. Men de to D-link enhetene fungerer også godt med 54 mbps (108 er en utvidelse som er merkespesifikk, dvs Linksys og D-link kan ikke ha 108 mbps mellom hverandre). N-utstyr er også litt dyrere, men ikke mye. Skal du kjøpe skikkelig utstyr ellers må du regne ca 500 kr for router og ca 350 for PCI-kort eller USB (802.11g). Linksys kan anbefales. Det er ingen forskjell på kort eller USB, men kjøper du USB vil løsning med separat antenne være å foretrekke. Da kan man plassere antennen for best mulig mottak/sending. D-link DWA-140 passer bra sammen med den foreslåtte routeren. To etasjer er sjelden noe problem, om ikke arealet er svært stort. Lenke til kommentar
crim Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) hva med dette da? eller er det best og kjøpe denne og denne separert? Endret 27. august 2007 av crim Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 hva med dette da? 9373337[/snapback] Helt OK. Inneholder det som er anbefalt, dvs routeren til riroil og USB saken som jeg anbefalte. Mulig at forlengeseskabelen og holderen til USB-enheten ikke er med. Men det er ikke så viktig. Lenke til kommentar
crim Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 hva med dette da? 9373337[/snapback] Helt OK. Inneholder det som er anbefalt, dvs routeren til riroil og USB saken som jeg anbefalte. Mulig at forlengeseskabelen og holderen til USB-enheten ikke er med. Men det er ikke så viktig. 9373544[/snapback] ja burde jeg heller kjøpe ruteren og den usben med kabel separert da? eller er det ikke så viktig? Lenke til kommentar
crim Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 virker som om det er den samme med kabel i den pakken. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 virker som om det er den samme med kabel i den pakken. 9373663[/snapback] Ja, på D-link sine sider angir de at det er Rangebooster N 650 og DWL-140 som er i pakka. Men bildene er litt avvikende, derfor var jeg usikker på hele innholdet. Men i og med at pakka samlet har en lavere pris enn delene tilsammen hver for seg, ville jeg kjøpt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå