ivanito Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hei, jeg ser etter en førstegangsbil. Prisen kan ligge på ca. 14 - 18 tusen kroner. Jeg ønsker en bil som er relatvivt billig i drift, ikke så høy forsikring (jeg er 18, så blir vel litt høy uansett). Har sett litt på Nissan Primera, Mitsubitshi Lancer/galant. Men Colt og andre småbiler er også av interesse. Kom med forslag, og gjerne hvorfor Må forresten ha airbag! Biler jeg har sett litt på: Golf både 2 og 3'ern Hyundai Accent Nissan Sunny & Primera Volvo 460 Endret 29. august 2007 av ivanito Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Skulle ikke du ha fiesta da? Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Skulle ikke du ha fiesta da? 9359423[/snapback] Stemmer, men den var ikke til meg, til en kamerat Han er ikke skilled nok til å bruke forum Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du gjerne vil ha bil som er billig i drift og samtidig ikke er en liten loppe av en bil, bør du tenke på en litt større dieselbil: eks. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1590323 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1578381 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1600595 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1581789 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1592360 Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Gode forslag, fant en Nissan Sunny jeg likte veldig godt, 94 modell, men den var gått 235.000km, er dette mye? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Om jeg skal være ærlig, ja. På en Volvo, en gammel Saab, en gammel Mercedes-Benz hadde jeg egentlig ikke hatt noe problem med å anbefale en bil som hadde gått ~240k km. Men en Nissan Sunny er noe helt annet, det er en liten bil, og slitasjen vil trolig bære noe stor. Men for all del, dersom bilen er i god stand, ikke har nevneverdige problemer osv., skal du ikke være redd for den. Men bare ha det i bakhodet. Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Oki, skal prøvekjøre dn imorgen håper jeg Hvorfor er Hyundai så billige egentlig? Spesielt accent'en, dritt biler eller? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Oki, skal prøvekjøre dn imorgen håper jeg Hvorfor er Hyundai så billige egentlig? Spesielt accent'en, dritt biler eller? 9361264[/snapback] Er enig med Simon Aldra at 240.000KM er mye på en slik bil og det kan koste deg masse penger i utgifter på slitedeler så jeg anbefaler deg på det varmeste å ta NAF sin kjøpetest på slike biler. En 20.000,- bil kommer fort opp i 20.000 i påkost hvis man ikke har god peiling på bil og får sjekket den både over og under med foringer,bærekuler,stryreenheter.lekkaskjer etc etc. Eldre Hyundai Accent er billig for den er laget billig og hele bilen bærer preg av dette. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Oki, skal prøvekjøre dn imorgen håper jeg Hvorfor er Hyundai så billige egentlig? Spesielt accent'en, dritt biler eller? 9361264[/snapback] Accent har nok blitt en bedre bil med årene, og særlig de eldre utgavene har rykte på seg for å være kjipe billigbiler. Når det er sagt har jeg selv hatt en 1995 accent som jeg faktisk var veldig godt fornøyd med. Bilen var både billig, og billig i drift, og vedlikeholdskostnadene var lave. Mekanisk var bilen bra, den svikta aldri, og jeg hadde ingen dyre problemer. Det som er kjipt med disse bilene er at du stort sett kjører med gasspedalen i bånn. Kjørekomforten er ikke helt på topp. Det er biler som både vibrerer og støyer en del i kupeen. Så vidt jeg vet kommer alle accenter med airbag, men sjekk om bilen har ABS, ellers vet jeg ikke hvordan de er sikkerhetsmessig sånn generelt. Dersom du ikke er opptatt av image og du kan ofre en del kjørekomfort, så kan jo kanskje en accent være et alternativ. Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Oki, skal prøvekjøre dn imorgen håper jeg Hvorfor er Hyundai så billige egentlig? Spesielt accent'en, dritt biler eller? 9361264[/snapback] Accent har nok blitt en bedre bil med årene, og særlig de eldre utgavene har rykte på seg for å være kjipe billigbiler. Når det er sagt har jeg selv hatt en 1995 accent som jeg faktisk var veldig godt fornøyd med. Bilen var både billig, og billig i drift, og vedlikeholdskostnadene var lave. Mekanisk var bilen bra, den svikta aldri, og jeg hadde ingen dyre problemer. Det som er kjipt med disse bilene er at du stort sett kjører med gasspedalen i bånn. Kjørekomforten er ikke helt på topp. Det er biler som både vibrerer og støyer en del i kupeen. Så vidt jeg vet kommer alle accenter med airbag, men sjekk om bilen har ABS, ellers vet jeg ikke hvordan de er sikkerhetsmessig sånn generelt. Dersom du ikke er opptatt av image og du kan ofre en del kjørekomfort, så kan jo kanskje en accent være et alternativ. 9361583[/snapback] Er veldig usikker, men er veldig higen på å få meg bil nå.. ser accentene er veldig billig i forholf til andre biler, og fikk jo egentlig svar på hvorfor... Er ute etter en bil som kan frakte meg fra a-b og som ikke ser så gale ut.. Bør være airbag som nevnt ovenfor. Synes faktisk 740'ene er pene biler også! Kom med forslag og erfaring! Gjerne billigst mulig.. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 hvis jeg skulle kræsje, er jeg ikke i tvil om at jeg ville vært i en 740 fremfor en gammal huyndai Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hva med Golf da? Har sett på en, men den har kjørt nesten 300.000, det er en golf 3 tror jeg, altså ikke den gamle "firkantete".. Hva bør jeg evt se etter hvis jeg skal prøvekjøre den? Forresten "lite rust" EDIT: Skriveleif Endret 28. august 2007 av ivanito Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hva med Golf da? Har sett på en, men den har kjørt nesten 300.000, det er en golf 2 tror jeg, altså ikke den gamle "firkantete".. Hva bør jeg evt se etter hvis jeg skal prøvekjøre den? Forresten "lite rust" 9379034[/snapback] Kanskje du mener Golf 3? Golf 2 er ganske forkantet og ligner veldig på forgjengeren. Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jepp, da er det Golf 3 jeg mener! Er litt redd den er kjørt litt for langt... Endret 28. august 2007 av ivanito Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Kom gjerne med forslah hvis dere finner biler som funker bra som førstegangsbil, trenger bil nå som skole og jobb er igang for fullt.. gjerne under 15.000! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 God plass Mindre plass, men veldig lav km Noe slikt du ser etter? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg ville kjøpt en Golf III (ikke allverdens du får av den i den prisklassen, må regne med en som er litt slitt i lakken og andre småting) eller en Golf II i god stand. Gamle riskokere ruster vel som fanden selv? Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 God plassMindre plass, men veldig lav km Noe slikt du ser etter? 9380864[/snapback] Likte veldig godt Corollaen der Er ikke helt i stasjonsvogn hjørnet helt enda Men godt forslag! Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg ville kjøpt en Golf III (ikke allverdens du får av den i den prisklassen, må regne med en som er litt slitt i lakken og andre småting) eller en Golf II i god stand. Gamle riskokere ruster vel som fanden selv? 9380918[/snapback] Hvilke pris må man opp i for å få en god golf 2 da? Eller heller.. Kom med forslag til golf som kan brukes.. Endret 28. august 2007 av ivanito Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Oki, skal prøvekjøre dn imorgen håper jeg Hvorfor er Hyundai så billige egentlig? Spesielt accent'en, dritt biler eller? 9361264[/snapback] Accent har nok blitt en bedre bil med årene, og særlig de eldre utgavene har rykte på seg for å være kjipe billigbiler. Når det er sagt har jeg selv hatt en 1995 accent som jeg faktisk var veldig godt fornøyd med. Bilen var både billig, og billig i drift, og vedlikeholdskostnadene var lave. Mekanisk var bilen bra, den svikta aldri, og jeg hadde ingen dyre problemer. Det som er kjipt med disse bilene er at du stort sett kjører med gasspedalen i bånn. Kjørekomforten er ikke helt på topp. Det er biler som både vibrerer og støyer en del i kupeen. Så vidt jeg vet kommer alle accenter med airbag, men sjekk om bilen har ABS, ellers vet jeg ikke hvordan de er sikkerhetsmessig sånn generelt. Dersom du ikke er opptatt av image og du kan ofre en del kjørekomfort, så kan jo kanskje en accent være et alternativ. 9361583[/snapback] Har sett på noen accenter nå, en 94-95 modell, men de fleste har gått over 200.000km... vet ikke hvor mye dette er for en Hyundai.. Og ifølge Dipsticks beskrivelse er dette en helt relevant bil for meg.. Med tanke på at de er billig vil jeg muligens ha litt penger igjen til evt reperasjoner etc. Relativt lav forsikring også... Men hvor langt bør de ha gått for å få noenlunde grei bil? Hva kan jeg sjekke dem for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå