Gå til innhold

Merkelig lyd i de "støysvake" viftene mine

FuzzFuet

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kjøpte meg 3 stk. Primecooler vifter for å feste på min BIX360 radiator, testet de først i dag med en 12v DC adaper. Og på 2 av de 3 er det en slik irriterende lyd når motoren er i gang. Sikkert bare en bagatell for "normale" folk, men siden jeg prøver og få den kommende PC'en min så stille som mulig men vannkjøling osv. så er nesten vitsen borte om viftene har en slik lyd :hrm:

Lyden er der så lenge det er strøm i viften og den roterer, den kommer hver gang viften har fullført en runde og kan beskrives som "klikk/dikk" lyd jo høyere turtall jo oftere er lyden og lyden er like høy uansett turtall.

Men, om jeg kobler fra strømmen når viften snurrer kommer lyden bort med en gang selv om den snurrer. Så det er ikke noe med lagrene eller noe som tar borti viftebladene, men noe med motoren tror jeg :hmm:

Noen som har slike erfaringer her på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til og benytte angrefristen på viftene, siden det er er under 14dager siden jeg fikk de. Og så får jeg kjøpe meg noen skikkelige saker isteden, tenker på og kjøpe 3x 120mm SilenX vifter. Da bør det bli støyfritt ;)

Men, hvordan er det med angrefrist greierne?

Bare og fylle ut skjemaet og sende det til microplex med viftene som norgespakke eller lingnende? Jeg må da sikkert betale frakten også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...