Gå til innhold

Problemer med KVM switch


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått tak i en brukt Cybex Autoview Commander 8 ports KVM switch.. dette er en eldre sak.

Fant den på elretur for ei stund siden.. sammen med noen servere osv.. så det tyder på at det er noen dem har rydda opp i.. for det var noen eldre servere.. men nok om det..

 

Problemet på den er at bilde flimrer.. samme hvilken pc jeg kobler den til, samme hvilken skjerm jeg prøver (både lcd og crt), og det hjelper litt å bytte oppløsning.. men det flimrer uansett..

Men det merkelige er at OSD på den er helt klart å tydelig.. der finnes det ikke flimring, men man ser det veldig godt på det som ligger bak OSD..

 

Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve? hadde vært greit å fått den til å funke.. da det er en god del kabel sett til den :)

 

ting jeg har prøvd:

 

*Forskjellige oppløsninger (hjalp litt.. men langt ifra perfekt bilde)

 

*Forskjellige pc'er

 

*Forskjellige skjermer (lcd og crt)

 

*Trudde det kanskje var et jordings problem.. så jeg har kobla switch, pc og skjerm til u jorda kontakter, og ikke noe av det er i kontakt med jord på andre måter.. men det hjalp heller ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen tips som kanskje kunne funket?

Har forresten skrudd den opp.. og det ser ut som om den er ifra 1995/96.. er ihvertfall det som sto på kretskortene og div brikker inni der.

 

Prøvde også å flytte en strøm kabel som lå helt oppå det ene kretskortet.

Men den ble ikke bedre av det heller.

Kunne heller ikke se noe feil på noen av kretskortene, og alle kabler satt godt.

 

Kan også legge til at jeg har prøvd å ha den tilkobla 3 pc'er samtidig, 2 nyere servere og en gamaml pentium 1 pc.

Fikk like mye flimring på bildene fra alle 3.

Men med tanke på at det kun flimrer på bilde fra pcene så kan det virke som om det er noe feil med inngangs delen av switchen eller?

For det finnes ikke antydning til flimring (om jeg kobler den til crt skjerm, men er noe flimring i kantene om jeg bruker lcd skjerm) om den ikke er tilkoblet pc, og jeg henter opp OSD menyen.

 

Dette ser egentlig ut som at har vært en dyr sak i sin tid.. med tanke på at det er 8 porter, og ihvertfall 10 kabelsett som fulgte med i forskjellige lengder, og rack-kit.

 

Men om ingen har noen tips så får jeg prøve å selge den som defekt på qxl :p bør få igjen litt for den, med tanke på at det er en full bærepose med kabel kit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...