Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående russebil


>Jonas<

Anbefalte innlegg

Driver for tiden og ser etter en kommende russebil, så da er det et par ting jeg lurer på. Hva er normalt å gjøre med registrering og forsikring? Noe spesielt siden det er russebil? Og hvordan er det man gjør med sponsing?

 

Har hørt med en som har en 95 Caravelle 10-seters buss, og venter på å få et tilbud fra han. Er det slik at det bare er å fjerne et sete og registrere den gratis om til personbil siden denne er over 10 år, eller er det noe mer som må gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er flere selskap som har "russeforsikrig"

så bilen bare er forsikret et par mnd.

(man må bare huske og avbestille når russetia er over)

 

ang. sponsor så er det bare og gå innom butikker ol.

og spørre..

Min erfaring er at lokale bedrifter gir _mye_ mer en det større kjeder og butikker gjør!

 

Sett dere ned og skriv en søknad og lever den personlig til sjefen/ daglig leder.

 

Lykke til! Gled dere!! :thumbup:

Lenke til kommentar
det er flere selskap som har "russeforsikrig"

så bilen bare er forsikret et par mnd.

(man må bare huske og avbestille når russetia er over)

 

ang. sponsor så er det bare og gå innom butikker ol.

og spørre..

Min erfaring er at lokale bedrifter gir _mye_ mer en det større kjeder og butikker gjør!

 

Sett dere ned og skriv en søknad og lever den personlig til sjefen/ daglig leder.

 

Lykke til! Gled dere!!  :thumbup:

9359591[/snapback]

Mtp hvem bilen og forskiring skal stå på så spiller ikke det noen rolle? Sponsorer skaffer vi vel etter vi har fått bilen? Og da er det bedre med en skriftlig søknad enn personlig oppmøte, noen erfaring med det?

Lenke til kommentar

Forsikring setter dere bare på en som er med på bilen over 18.

 

med tanke på sponsor så fikk vi best utelling med og skrive en søknad som vi leverte

personlig samtidig som vi tok av en prat med sjefen...

 

bare husk og begynne og jobbe på bilen tidsnokk så dere ikke sitter 3 dager

før russeslippet uten anlegg og skilter på bil.. :blush:

Lenke til kommentar

Hva er spesielt med denne "russeforsikringa"? Og hvem er det mest naturlig å sette forsikringa på, den som kommer til å kjøre bilen mest? Sponsorpenger skaffer man etter at man har skaffa bil, så de som sponser veit at man ikke bare får penger uten at man i det hele tatt har noen bil?

 

Angående bil så står valget i hovedsak mellom Caravelle og HiAce. Noen som har noen formening om hvem bil vi burde velge, og hvem modell? Noen tips til noen andre biler som egner seg godt som russebiler?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Ville nå tatt Caravelle siden den har litt større plass, men kansje HiAce er billigere?

9396042[/snapback]

Hvis ikke denne blir solgt til en person som kommer for å se på den i dag, er det mulig vi går for den. Hvis ikke venter jeg svar på mail angående denne. Den førstkommende ble EU-godkjent i mars, og det ble tatt service på den i våres. Den bruker ikke mer enn det som er normalt med olje for en slik gammel bil og den er tectylbehandlet, så det skal ikke være noe rust under. Dekkene holder også en sesong til, og motor/drivverk skal være bra. Angående den sistnevnte har jeg ikke fått svar på mailen jeg sendte enda.

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Ville nå tatt Caravelle siden den har litt større plass, men kansje HiAce er billigere?

9396042[/snapback]

Hvis ikke denne blir solgt til en person som kommer for å se på den i dag, er det mulig vi går for den. Hvis ikke venter jeg svar på mail angående denne. Den førstkommende ble EU-godkjent i mars, og det ble tatt service på den i våres. Den bruker ikke mer enn det som er normalt med olje for en slik gammel bil og den er tectylbehandlet, så det skal ikke være noe rust under. Dekkene holder også en sesong til, og motor/drivverk skal være bra. Angående den sistnevnte har jeg ikke fått svar på mailen jeg sendte enda.

 

Hva syns dere?

9399458[/snapback]

 

Ville tatt den første, 89-Mod'en.

Lenke til kommentar
Ville nå tatt Caravelle siden den har litt større plass, men kansje HiAce er billigere?

9396042[/snapback]

Hvis ikke denne blir solgt til en person som kommer for å se på den i dag, er det mulig vi går for den. Hvis ikke venter jeg svar på mail angående denne. Den førstkommende ble EU-godkjent i mars, og det ble tatt service på den i våres. Den bruker ikke mer enn det som er normalt med olje for en slik gammel bil og den er tectylbehandlet, så det skal ikke være noe rust under. Dekkene holder også en sesong til, og motor/drivverk skal være bra. Angående den sistnevnte har jeg ikke fått svar på mailen jeg sendte enda.

 

Hva syns dere?

9399458[/snapback]

 

Ville tatt den første, 89-Mod'en.

9402041[/snapback]

Ble desverre solgt i går.. :(

 

Når en bil er registrert som campingbil, er det da antall liggeplasser den er registrert etter, og ikke sitteplasser? Går det an å omregistrere den til vanlig personbil for flere personer ved å sette inn flere belter?

Lenke til kommentar
Når en bil er registrert som campingbil, er det da antall liggeplasser den er registrert etter, og ikke sitteplasser? Går det an å omregistrere den til vanlig personbil for flere personer ved å sette inn flere belter?

9402816[/snapback]

 

Nei, en bil er ikke registrert etter hvor mange liggeplasser den har.

 

MEN en campingbil MÅ ha like mange liggeplasser som antall sitteplasser den er registrert med, for å være registrert som campingbil.

 

Det er ikke noe problem å registrere en campingbil om til personbil (med bilbelter til alle sitteplasser), men husk at det kan bli noe avgift til staten, alt etter som hvor gammel bilen er ved avgiftsstatus-endringstidspunktet (bil registrert i Norge mer enn 10 år er unntatt engangsavgift)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...