Gå til innhold

bildekritikk: gokart i andebu


just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greie bilder, men de passer nok best i albumet - og ikke på veggen.

 

Noen tips for å gjøre det litt mer kunstnerisk skal du få..

 

- Bruk lengre lukkertid og øv deg på panorering. Dette gir en god følelse av fart.

- Ta bildene i RAW og rediger de senere. Her kan du gjøre bildet "mindre grått", som du sier.

- Prøv å isolere gokarten bedre fra miljøet. Altså å komme nærmere.

Lenke til kommentar
Greie bilder, men de passer nok best i albumet - og ikke på veggen.

 

Noen tips for å gjøre det litt mer kunstnerisk skal du få..

 

- Bruk lengre lukkertid og øv deg på panorering. Dette gir en god følelse av fart.

- Ta bildene i RAW og rediger de senere. Her kan du gjøre bildet "mindre grått", som du sier.

- Prøv å isolere gokarten bedre fra miljøet. Altså å komme nærmere.

9359132[/snapback]

 

 

får ikke åpnet RAW i photoshop, hvorfor?

 

nermere? løpsledere blir sinna\forbanna, har bare 55 linse, skal kjøpe en annen snart

Lenke til kommentar
Greie bilder, men de passer nok best i albumet - og ikke på veggen.

 

Noen tips for å gjøre det litt mer kunstnerisk skal du få..

 

- Bruk lengre lukkertid og øv deg på panorering. Dette gir en god følelse av fart.

- Ta bildene i RAW og rediger de senere. Her kan du gjøre bildet "mindre grått", som du sier.

- Prøv å isolere gokarten bedre fra miljøet. Altså å komme nærmere.

9359132[/snapback]

 

 

får ikke åpnet RAW i photoshop, hvorfor?

 

nermere? løpsledere blir sinna\forbanna, har bare 55 linse, skal kjøpe en annen snart

9359167[/snapback]

 

Du kan gå på websidene til Adobe og laste ned en nyere versjon av Adobe Camera Raw.

 

Det er bedre å kjøpe en tele-zoom; da kan du stå slik at løpslederne holder kjeft; og du vil få en mer uklar bakgrunn som gir en stilig effekt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Canon's 70-200mm f/4: er 200 nokk?

9359540[/snapback]

Ja.

 

Eller, du kan se på det på denne måten: Med 200mm kan du forstørre 4 ganger så mye som du gjør nå. Hvis du står på samme sted, kan du altså gjøre alt i bildet 4 ganger så stort. Det bør holde.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Et utmerket valg. Objektivet er noe av det skarpeste du får. Kun objektiver i 10-30 000-kroners klassen gir et lite hakk bedre skarphet. Men da får du som oftest fastoptikk. Det vil si at du ikke kan zoome (forandre brennvidden).

 

Jeg tok bildet du mener er for grått inn i PS (PhotoShop) og redigerte det litt. Her har jeg justert:

 

- Shadows/highlights: 1% shadows og rundt 20% highlights.

- Hue/Saturation: Saturation rundt 30% (dette gir mer farger) og 3% lightness.

 

98287.jpeg

 

Dette er sånn omtrent hvordan bildet vil bli 200mm hvis du står på samme sted.

98289.jpeg

 

Bare mye, mye, mye, mye skarpere. 70-200/4 USM er så mye skarpere enn 18-55mm at det nesten ikke kan beskrives med ord. Og tro meg - dette vet jeg, for jeg har selv begge objektivene.

Lenke til kommentar
synes det begynner og "lukte" stativ her nå? rett?

9359680[/snapback]

Nja, det spørs. Jeg bruker ikke stativ med mindre lukkertiden krever det (lengre lukkertid enn 1/125s). Du kan godt få se noen eksempler, både portretter og fugle- og dyrebilder tatt håndholdt med 200mm. For meg er det ikke noe problem, og spesiellt denne versjonen av 70-200mm fra Canon er ikke særlig tung. Den er 17cm lang, og veier rundt 900g, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

For meg er det ikke noe problem, men jeg vet ikke hvordan du er vant med å håndtere tunge objektiver? :)

Lenke til kommentar
synes det begynner og "lukte" stativ her nå? rett?

9359680[/snapback]

Jeg tror heller det lukter "panorering". Det er en teknikk hvor du følger motivet (go-carten) mens du trykker av utløseren. Når du får til det (trengs trening) så vil gocarten være skarp og bakgrunnen helt grøt. Som oftest veldig stilig.

 

Tom

Lenke til kommentar
synes det begynner og "lukte" stativ her nå? rett?

9359680[/snapback]

Nja, det spørs. Jeg bruker ikke stativ med mindre lukkertiden krever det (lengre lukkertid enn 1/125s). Du kan godt få se noen eksempler, både portretter og fugle- og dyrebilder tatt håndholdt med 200mm. For meg er det ikke noe problem, og spesiellt denne versjonen av 70-200mm fra Canon er ikke særlig tung. Den er 17cm lang, og veier rundt 900g, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

For meg er det ikke noe problem, men jeg vet ikke hvordan du er vant med å håndtere tunge objektiver? :)

9359694[/snapback]

 

har musker, no problem.. hehe :cool:

 

 

http://japanphoto.no/product/velbon-rup-43-monopod/

billig og kjekk investering? lett og ledig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...