Gå til innhold

p5k3 strøm koblings problem?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her nå igjen :blush:

skal jeg koble på eatx12v den er 8 pinns når den svarte hetta er borte eller skal jeg bruke eatxpwr den er en 4pinns pluss en til på 20pinns tilsammen 24 på en sokkel og den passer kun en vei og kunn de som passer fra psu.

hvilke skal jeg bruke? eller må jeg bruke begge??

har lest i boka men blir litt forvirra her nå :dontgetit:

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp her nå igjen :blush:

skal jeg koble på eatx12v den er 8 pinns når den svarte hetta er borte eller skal jeg bruke eatxpwr den er en 4pinns pluss en til på 20pinns tilsammen 24 på en sokkel og den passer kun en vei og kunn de som passer fra psu.

hvilke skal jeg bruke? eller må jeg bruke begge??

har lest i boka men blir litt forvirra her nå :dontgetit:

9358976[/snapback]

her et bilde av kortet

http://www.komplett.no/img/p/400/334978.jpg

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg rett lurer du på om du skal brue 8pin 12v eller 24pin atx?

Hvis det er det kan du bruke begge, men du kan også bruke bare 4pin 12v og 20pin atx.

Hvis du har 24pin atx, bruk det(er en ekstra 5v, 3.3v, 12v og jord) og hvis du har stømforsyning med 8pin 12, bruk det og.

Edit:

forresten. den pluggen med svart hette(8pin 12v) MÅ det være strøm på for at masina skal starte. den er til CPU.

Endret av Grumpy
Lenke til kommentar
Hvis jeg har forstått deg rett lurer du på om du skal brue 8pin 12v eller 24pin atx?

Hvis det er det kan du bruke begge, men du kan også bruke bare 4pin 12v og 20pin atx.

Hvis du har 24pin atx, bruk det(er en ekstra 5v, 3.3v, 12v og jord) og hvis du har stømforsyning med 8pin 12, bruk det og.

Edit:

forresten. den pluggen me dsvart hette(8pin 12v) MÅ det være strøm på for at masina skal starte. den er til CPU.

9359553[/snapback]

tusen takk for knall bra svar. ;)

var AKKURAT det jeg lurte på :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...