Gå til innhold

Nettleser som kan vise innhold i 2 faner samtidig?

Theo343

Anbefalte innlegg

Siden jeg har WS skjerm er det ønskelig å vise 2 faner ved siden av hverandre samtidig uten å måtte starte flere nettlesere.

Forsøkte det i Firefox men får ikke til. Noen som vet hvordan eller om noen støtter dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden jeg har WS skjerm er det ønskelig å vise 2 faner ved siden av hverandre samtidig uten å måtte starte flere nettlesere.

Forsøkte det i Firefox men får ikke til. Noen som vet hvordan eller om noen støtter dette?

9358886[/snapback]

vet ikke om det går.. men har du en gammel extra skjerm i huset så koble på denne å kjør DualScreen.. det gjør jeg.. å det er digg!

Lenke til kommentar

9358886[/snapback]

vet ikke om det går.. men har du en gammel extra skjerm i huset så koble på denne å kjør DualScreen.. det gjør jeg.. å det er digg!

9358910[/snapback]

Dualscreen gir meg ikke 2 faner ved siden av hverandre på samme skjerm og i samme nettleser. Min skjerm er like bred som 2 stk 19" så jeg har ikke det behovet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Slik går du frem i Opera: Åpne de fanene du skal ha, og så høyreklikk på den ene, og velg Ordne. Der har du et par alternativer. :)

EDIT: Legger til at hvis du kun har to faner oppe i Opera, kan du trykke Shift+F6- og voilá!

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Det har jeg ofte bruk for, for eksempel om jeg skal sjekke ut noe info mens jeg skriver et innlegg, hvis jeg vil se en film/animasjon eller har online kalender åpen mens jeg sjekker med eposten. Sånne småting som er fint å ha men man strengt tatt ikke trenger...

Løsningen min er å bruke 2 skjermer, og ha opera åpent men trekke tab-en ut av ramma til opera. Da blir den et selvstendig vindu som kan være åpen, og du har bare en versjon av opera kjørende. Velg så begge vinduene mens du holder kontroll inne, høyreklikk og ordne vertikalt.

Eventuelt se om du kan finne noe programvare som deler opp skjermen din til vanlig bruk, men enkelt lar deg ha den hel for spilling. Veit det fins for jeg har sett det i bruk før. Du kan ha vilkårlig antall vinduer og størrelse på dem. Kan ha PiP fra grafikkort. Dette gjør det lettere å ha riktig størrelse og ordning av vinduer, og du kan ha programmer åpne i forskjellige vinduer. F.eks. mediaplayer og nettradio og winamp i ett rutesett, regneark og word i et annet, og internett i portrettformat i en tredie del.

Skal se om jeg finner det hvis du trenger.

Lenke til kommentar
Jeg misforsto deg litt oppi her ja....

Du kan jo evt ha 2 explorer vindu oppe da, å lage til sånn at de dekker akkurat halve skjermen hver

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil se 2 sider samtidig?

9359391[/snapback]

Poenget er at jeg ikke ønsker å starte 2 nettlesere for å få det til, og det burde være unødvendig når man har fanebasert nettleser i utgangspunktet.

Å diskutere hvorfor jeg ønsker det er vel ganske unødvendig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Høyreklikk på den ene fanen i opera --> velg ordne --> flislegg. ;D

9362050[/snapback]

Det må testes med en gang :D Jeg har en 24" WS og ønsker derfor å utnytte plassen på denne måten i mange situasjoner jeg har merket at det er kjekt :)

Tåpelig å måtte starte 2 nettlesere i en fanebasert nettleser for å få det til ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...