RolfB Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Sitter her å skal bygge en ny pc skal nå sett inn hovekortet ,men mangler avstandsklosser til å ha på baksiden .Jeg trodde det fulgte med hovekortet. Hvordan ser disse ut kan jeg bruke noe annet? er det en slagst plastskive på skruene som feter hovedkortet? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Den mest vanlege varianten av desse ser slik ut: Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Okey ! slike fulgte med i en pose skruer som fulgte med til kabinettet. Men er det ikke meningen at det skal være en gummi/plast foring eller skiver også slik at hovedkortet ikke kommer i kontakt med bart metall? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nei, så lenge du brukar desse her så har du alt du treng. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Pleier å følge med nye kabinett disse her hvis du har kjøpt det da Hvis ikke har du sikkert en kompis som har eller du kan stikke bak en Expert-butikk eller noe sånt for å finne slike i en gammel maskin der... Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Okai takker for tipsene! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Okey ! slike fulgte med i en pose skruer som fulgte med til kabinettet.Men er det ikke meningen at det skal være en gummi/plast foring eller skiver også slik at hovedkortet ikke kommer i kontakt med bart metall? 9358896[/snapback] Hovedkortet skal være jordet med samme potensial som kabinettet, så derfor er det ikke noe poeng med isolering mellom avstandsskruene og hovedkortet. Kjør på! DrE Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Ok Nå har det opstått en ny liten ting og det er at når jeg har montert kjøleren til cpuen som er en vanlig intel stock kjøler så ser jeg at hele hovedkortet bøyer seg fordi kjøleren sitter såpass hardt festet. Når jeg ser på baksiden av kortet så buler det ut der cpu og kjøler er montert .Er dette virkelig normalt?? synes det ¨ser litt feil ut . det er brukt samme kjøler i bruksanvisningen til hovetkortet. Hovetkortet vil nok rette seg en del når det er skrudd fast til bakveggen i kabinettet ,men dette er vel ikke slik det skal være? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Kanskje det er noko av same problemet som er beskrive i nederste halvdel av denne nettsida: http://www.silentpcreview.com/article14-page1.html Bilete: Eg meiner i alle fall å ha høyrt at dette er eit problem med ein del Intel-hovudkort. Men der er sikkert andre her på forumet som kan svare betre på dette enn meg! Endret 25. august 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Takk for den linken ! Jeg har fikset det nå ved å modifisere litt på plastbena til kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå