Krankemot Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 i vinter restaurerte jeg og onklene mine en 1997 modell suzuki gn 125 og i sommer, og i begynnelsen av sommeren så gikk den helt flott, men nå har den stått en stund og når jeg startet den nå etter en litt sen "vårrestaurering" merker jeg at den den fusker veldig mye og noen ganger stopper når jeg kjører sakte i første gir. Hva kan være galt? Grunnen til at den har blitt sånn er naturligvis at den ikke nok brukt. men, hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 gammal bensin på motorn? er det to takter? haru olje på den? spylt med høyttrykk påde n? kan ha fåt vann inn der som gjørn fusker.. om du ikke har noe av det over, kan du skru på blandeskrua avhengig lit ut ellerinn, se om den går noe bedre det er den lille skrua på forgasseren som ikke er fjærbelasta. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 gammal bensin på motorn? er det to takter? haru olje på den? spylt med høyttrykk påde n? kan ha fåt vann inn der som gjørn fusker.. om du ikke har noe av det over, kan du skru på blandeskrua avhengig lit ut ellerinn, se om den går noe bedre det er den lille skrua på forgasseren som ikke er fjærbelasta. 9361740[/snapback] Kan godt hende at det er gammel bensin... Men det er en firetakter oog de har stått under tak hele tiden og ikke blitt spylt en eneste gang. Fylte nettopp opp med ny olje. Onkelen min syntes det kunne høres ut som om at den fikk for lite luft. Hvor gammel er gammel bensin? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Fikk for lite luft? da skulle den jo fått det i fjor også. Viss du ikke har tuklet med den er det vansklig og finne det ut, men jeg skulle tru det var for stor dyse. Gammel bensin har vell ikke så mye og si, jeg fylte full tank for og vinterlagre sykkelen min og jeg brukte jo seff den bensinen i år. "shoken" er vell ikke på? Endret 26. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Nei, i fjor gikk den som en drøm, bortsett fra att turtallet sank litt sakte. Nå har jeg nødt til å holde turtallet over 3-4000 omdreininger ellers så stopper den. Har forsøkt både med og uten choke. Stopper uansett. Endret 26. august 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Høres ut som du kan rense gasseren, har du kjørt med powerfilter? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Dette er litt flaut, men det viser seg at choken hadde hengt seg opp, slik at den sto på konstant... Tusen takk for svar uansett Hva er ett powerfilter? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Powerfilter er en "erstattning" for et luftfilter, med powerfilter kan det gi grommere lyd, bedre gassrespons og mere luft. Bare pass på og ikke kjør med det i regnet viss powerfiltere kan bli satt ut for regn. Visste det var choken Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Hehe Men jeg har ett annet spørsmål til dere også... Problemet er at turtallet synker veldig sakte når man slutter å gi gass. Hva kan dette komme av, og hvordan fikse det? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hehe Men jeg har ett annet spørsmål til dere også... Problemet er at turtallet synker veldig sakte når man slutter å gi gass. Hva kan dette komme av, og hvordan fikse det? 9365838[/snapback] hender det at du får gassheng? Sjekk gasswire'n du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå