ivanito Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ser på en ford fiesta, det er kun 1.1l motor på den, men hvordan er disse som førstegangsbiler? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ser på en ford fiesta, det er kun 1.1l motor på den, men hvordan er disse som førstegangsbiler? 9358677[/snapback] helt kurrante biler.... de er jo billig da og du får det du betaler for. går som en bøtte med dritt da.... Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Hva er typiske feil med dem? Er en 1991 modell, har kun gått 81000km... Men er ikke godkjent mer enn 3 måneder til, så er usikker... prisen er satt til 9500,- men kan diskuteres ved rask avgjøresle Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hva slags årsmodell er det snakk om? Ifølge NAFs bruktbilrapport 2001 er oljelekkasje fra motor, samt problemer med clutch og girkasse vanlig på eldre Fiesta. Denne testen nevner også bremsevirkning og rust som vanlige problemer på disse bilene. Hvis du ikke har kjennskap til denne modellen fra før, så bør du forberede deg på at den komfortmessig er en trasig bil. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Om du skal handle bil til under 10.000 så er sikkert ikke en fiesta det verste du kan kjøpe, og hvis formålet er å komme seg fra a til b så er det jo en bil dette og. I og med at det i utgangspunktet er en litt kjip bil med kjip motor, så kan det jo være at du sånn sett får mye for pengene i form av en bil som er i ok stand og som også har lav km stand. Fiesta er vel også lette å skaffe deler til og enkle å reparere selv, så det er kanskje ikke så dumt dette, så lenge du ikke er opptatt av komfort eller har tenkt å kjøre mye langturer. Forsikring er sikkert også billig på disse. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 For en 18-åring uten fast inntekt og med feit bankkonto er driftsskostnadene viktige, og her scorer Fiestaen høyt. En kjedelig bil er det nok ja, og dukan nok ønske at du hadde en annen bil når du har fått kjørt litt. Men om du bytter til en bil som er mye dyrere i drift, så kan du jo komme til å angre.. Jeg selv kjører en 2003 Fiesta 1.4, som da foreldra mine har. Jeg liker denne bilen veldig godt, og syns den er artig og mye bedre å kjøre enn 2003 Primeraen vi har. Ikke minst så bruker den lite bensin, og jeg vil heller kjøre rundt i en ikke så alt for sprek bil og heller ha råd til andre ting enn bare bensin. Det er jo bare ved aksellerasjon man trenger stor motor, og Fiestaen i seg selv er jo ikke stor. Personlig har jeg tenkt til å kjøpe meg en 94-97 323F 1.5 til neste år. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg ville aldri kjøpt en eldre minibil som fiesta, polo, micra, corsa osv. De er ikke laget for å vare like lenge, og være like trygge på veien som større biler fra samme periode... Endret 25. august 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Bestemors Fiesta 1,1 fra tidlig 80-tallet hadde gikk fram til i vinter da den ble krasja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå