Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Fiesta 1.1 som førstegangsbil?

ivanito

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal handle bil til under 10.000 så er sikkert ikke en fiesta det verste du kan kjøpe, og hvis formålet er å komme seg fra a til b så er det jo en bil dette og.

I og med at det i utgangspunktet er en litt kjip bil med kjip motor, så kan det jo være at du sånn sett får mye for pengene i form av en bil som er i ok stand og som også har lav km stand.

Fiesta er vel også lette å skaffe deler til og enkle å reparere selv, så det er kanskje ikke så dumt dette, så lenge du ikke er opptatt av komfort eller har tenkt å kjøre mye langturer.

Forsikring er sikkert også billig på disse.

Lenke til kommentar

For en 18-åring uten fast inntekt og med feit bankkonto er driftsskostnadene viktige, og her scorer Fiestaen høyt. En kjedelig bil er det nok ja, og dukan nok ønske at du hadde en annen bil når du har fått kjørt litt. Men om du bytter til en bil som er mye dyrere i drift, så kan du jo komme til å angre.. :p

Jeg selv kjører en 2003 Fiesta 1.4, som da foreldra mine har. Jeg liker denne bilen veldig godt, og syns den er artig og mye bedre å kjøre enn 2003 Primeraen vi har. Ikke minst så bruker den lite bensin, og jeg vil heller kjøre rundt i en ikke så alt for sprek bil og heller ha råd til andre ting enn bare bensin. :) Det er jo bare ved aksellerasjon man trenger stor motor, og Fiestaen i seg selv er jo ikke stor. Personlig har jeg tenkt til å kjøpe meg en 94-97 323F 1.5 til neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...