tomin Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 hei har instalert ubuntu på min server, men hvordan får jeg tilgang til filene . det går fint fra ubuntu til windows xp men den andre veien er det verre . noen som har noen tips Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Tipset er å sette opp samba. Det er ganske rett frem og er godt dokumentert. Finnes drøssevis av how-tos. Søk på f.eks. 'samba ubuntu howto' i google. Jeg husker at ubuntuguide.org også har en grei beskrivelse. Lenke til kommentar
VP Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Tipset er å sette opp samba. Det er ganske rett frem og er godt dokumentert. Finnes drøssevis av how-tos. Søk på f.eks. 'samba ubuntu howto' i google. Jeg husker at ubuntuguide.org også har en grei beskrivelse. Jeg luer også på dette. Har følgt en slik ubuntu server howto, og får den delte Ubuntomappen til å vises både på Windows Vista og Ubuntu, men får ikke tilgang fordi den krever passord. Hvordan fikse det? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sjekk hvilke retigheter du har satt på smb sharen. Jeg bruker: read only = no public = yes på de fleste sharene mine. Har selvsagt noen med høyere sikkerhet. I tillegg har jeg funnet ut at noen security modes kan lage problemer. Selv bruker jeg "security = share", da det lager minst problemer i mitt oppsett. Lenke til kommentar
VP Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Sjekk hvilke retigheter du har satt på smb sharen. Jeg bruker: read only = no public = yes på de fleste sharene mine. Har selvsagt noen med høyere sikkerhet. I tillegg har jeg funnet ut at noen security modes kan lage problemer. Selv bruker jeg "security = share", da det lager minst problemer i mitt oppsett. Hjalp meg å bruke denne howtoen der oppsettet var ganske greit forklart http://slemfisk.blogspot.com/2007/11/ubunt...t-microsoft.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå