tobbesen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei og god sommer Jeg har en venn som ikke akkuratt er verdens beste på pc, og denne gang har han rotet det til med brukerne.. Han hadde to brukere som jeg hadde satt opp for han og broren, men det var visst ikke bra nok, så han rotet i det selv og lagde en bruker.. Det som har skjedd nå er at denne brukeren ikke har noen admin rettigheter... Jeg har prøvd et par ting: løsning 1 (funker ikke): gå inn på kontrollpanel: funker ikke, kontrollpanel finnes ikke lenger.. har også prøvd å gå inn via "kjør" direkte til brukerkontoer (nusrmgr.cpl) funker ikke løsning 2 (funker ikke): gå inn i sikkerhetsmodus.. Her kom valget opp for å logge inn som bruker "administrator".. Men der fant jeg heller ikke kontrollpanel og det var samme tilstand som vanlig bruker i "normal" modus.. løsning 3 (funker ikke): trykke ctrl-alt-del i innloggingsfasen for så å skrive inne administrator i bruker feltet: feilmelding: kan ikke logge inn pga begrensninger løsning 4 (vet ikke helt): boote i xp cd og ta reparer.. fant ingen kommandoer som kunne endre på bruker... årsak 1: han har driti seg skikkelig ut i brukerkontoer.. årsak 2: han har driti seg skikkelig ut og skaffet seg et virus (får en feilmelding om at windows ikke finner filen ....../system32/printer.exe... har ikke hørt om den før, og det ville underbygge virus teori ) Håper jeg får hjelp, eller HAN får hjelp Mvh Tobias Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Start i sikkermodus og logg på administratoren. start cmd ved å trykke win+r og skrive cmd der skriver du net user og ser hvilke brukere som er på pc en. skriv så "net user del *navn*" der *navn* er brukernavnet på kontoen med begrensede muligheter. Til slutt skriver du "net user add *navn*" Nå kan du starte maskinen på nytt og se om du fikk kontroll over en administratorbruker Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 når jeg skriver net user add tobias (f.eks.) så sier den bare at den ikke finner brukernavnet :S andre mulige løsninger? han kan leve med det, hvertfall hvis eneste mulighet er å formatere pånytt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Dette høres ut som en normal PC for en skikkelg "knoteskalle" som nå har en PC full av virus/trojanere. Kontrollpanel er borte? Halllo? (Her er det minst ett symptom på en totalt rasert installasjon). Formater, legg inn OS pånytt, og sørg for å installere ett godt virusprogram. Men så var det problemet med den som sitter på tastaturet da.. Endret 26. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Prøv ut nanoscan og se om den finner noen morsomme virus. www.nanoscan.com (kjør i firefox eller explorer) Post resultater her og gjerne navnene på eventuelle virus du får navngitt av programmet. Lenke til kommentar
ashle2k Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Scan result Summary: Your PC is infected with 2 viruses (Hide details) Details: Dangerous Threat name (2) Type Status High Spyware/Virtumonde (1) C:\WINDOWS\SYSTEM32\__C002BC40.DAT Spyware Active Low Adware/WinAntiVirus2007 (1) C:\WINDOWS\SYSTEM32\VTR357.DLL Adware Active Time: 10 seconds Antivirus:&nbps; Symantec Corporation Norton AntiVirus (active and up-to-date) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå