bar1 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. 9426690[/snapback] Som du ser blir han "disset" rimelig bra av andre medlemmer.. Kan ikke komme med slikt tull uten at noen reagerer. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. 9426690[/snapback] Som du ser blir han "disset" rimelig bra av andre medlemmer.. Kan ikke komme med slikt tull uten at noen reagerer. 9428630[/snapback] Jeg skjønner at noen oljer kan være bedre enn andre, men jeg har problemer med å forstå at oljer som oppfyller den anbefalte kvalitetsnormen for bilen er så dårlig at den skal være direkte skadelig for motoren. Edit: leste denne andre oljetråden nå, og ser at første posten til denne møller duden er som følger: "Shell olje ødelegger motoren... Jobber på Møller" Hvis han virkelig vet dette så burde han kanskje spandert en kalori og to på å forklare det. Er vel ikke sånn at ting er sant bare noen som jobber på Møller har sagt det? Endret 4. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Neida, ting er ikke sant bare fordi noen på Møller sier det, men jeg har lest og hørt fra flere som faktisk jobber på Møller at Shell olje har laget problemer i VAG motorer som oljen ble benyttet i! Som sagt så er jeg ikke noe oljeforsker. Kan heller ikke bevise noe her. Jeg baserer meg på mine og andre sine erfaringer. Og det er MANGE. Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. 9426690[/snapback] Som du ser blir han "disset" rimelig bra av andre medlemmer.. Kan ikke komme med slikt tull uten at noen reagerer. 9428630[/snapback] Jeg skjønner at noen oljer kan være bedre enn andre, men jeg har problemer med å forstå at oljer som oppfyller den anbefalte kvalitetsnormen for bilen er så dårlig at den skal være direkte skadelig for motoren. Edit: leste denne andre oljetråden nå, og ser at første posten til denne møller duden er som følger: "Shell olje ødelegger motoren... Jobber på Møller" Hvis han virkelig vet dette så burde han kanskje spandert en kalori og to på å forklare det. Er vel ikke sånn at ting er sant bare noen som jobber på Møller har sagt det? 9429291[/snapback] Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Han som skriver at Shell olje ødelegger motoren, JOBBER hos Møller.Så han vet vel litt mer enn de som ikke jobber med VAG biler & Shell olje.... Det var bare et eks. Finnes MANGE tråder rundt kvaliteten til Shell olja! 9428285[/snapback] Det gjør to av de som spør hvor han har slik en påstand fra også! Ene har jobba der en mannsalder... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Baserer på erfaringer.. som er mange, sier du. VW Golf er den bilen vi har mest av på veiene i Norge. Ca 110 000 eksemplarer. Sett at 1% av disse er bevisste i valg av olje, og noen promiller velger vekk Shell olje til fordel for annet merke. Hvor berykta er så Golfen for motorhavari grunnet dårlig olje? Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er vel ikke alle de 110.000 som kjører på Shell heller tenker jeg. Spørs litt når Møller begynte å bruke de i bilene. De fleste som har relativ ny bil, velger vel å kjøre serivce hos Møller, til bilen er noen år gammel. Deretter velger de fleste ikke å gå til Møller pga at prisen er for høy for en IKKE ny bil. Oftest da blir det kjørt servicer med andre olje enn Shells.. Det er vel ikke motorhaveri som er direktekonsekvens av oljen. Men at den blir for tynn og ikke smører motoren godt, samt at det er tydelig forskjell når andre olje brukes i samme motor f.eks. Baserer på erfaringer.. som er mange, sier du. VW Golf er den bilen vi har mest av på veiene i Norge. Ca 110 000 eksemplarer. Sett at 1% av disse er bevisste i valg av olje, og noen promiller velger vekk Shell olje til fordel for annet merke. Hvor berykta er så Golfen for motorhavari grunnet dårlig olje? 9429684[/snapback] Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 At en nevner at han får vekk ventiltikking ved å bytte olje til en annen produsent kan ha veldig mange forklaringer. At oljeskiftet i seg selv var grunnen og ikke merket vet vi ingenting om. Men kan godt være det var shell olja som var grunnen også, men det betyr da heller ikke at alle biler på shell olje får ventiltikking. Den mest kjente årsaken ved ventiltikking er som de fleste vet, at man har for lavt oljenivå, uansett merke eller produsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå