miXer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Heisann. Hvordan olje og oljefilter anbefaler dere til en Audi A3 1.8T 97'? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Anbefalt olje står i vognkortet ditt. Når det gjelder oljefilter er det bare å kjøpe ett som passer din bil Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 vognkortet? står vel i instruksjonsboka eller serviceheftet.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kjøp orginalt filter, koster ikke mange kr(60-80). Olje kan du kjøpe på oljelageret.no Der er det en egen guide, oppe til venstre, så finner du hvilken olje og mengden den skal ha. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 heisan kjøp filter hos møller. men bruk longlife olje. denne kan du kjøpe på møller eller på shell. eller som sagt i tidligere post oljelageret. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Heisann. Hvordan olje og oljefilter anbefaler dere til en Audi A3 1.8T 97'? 9357887[/snapback] Bosch, Mann+Hummel og Mahle lager orginalfilter til Audi/VW. 1,8T bør ha olje merket VW 502.00. Alle oljer med VW 502.00 er syntetiske og har viskositet 5W-40, 0W-40 eller 0W-30. F.eks. Mobil1 0W-40, Shell Helix Ultra 5W-40, Statoil Lazerway 5W-40, Esso Ultron 5W-40, Fuchs Titan Supersyn 5W-40 http://oljelageret.no/shop/osc/product_inf...products_id=229 , Castrol Edge Formula 0W-40, SLX PROFESSIONAL Longtec 0W-30, SLX PROFESSIONAL Powerflow C3 0W-30, Castrol Magnatec 5W-40 C3, etc.. Endret 26. august 2007 av bar1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 vognkortet? står vel i instruksjonsboka eller serviceheftet.. 9358261[/snapback] Mente jo instruksjonsboka.. Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når det gjelder olje til 97 A3 1.8T, kan jeg anbefale Mobil1 ESP 5W-30. Den oppfyller og overgår VW 502.00. Denne bilen skal IKKE gå på longlife! Ikke bruk Shell's olje. Mobil1's olje er et av verdens beste, om ikke beste. Jeg skal starte å selge Mobil1 olje snart, men imens kan jeg gi deg gunstig pris på ovennevnte Mobil1 olje. Heisann. Hvordan olje og oljefilter anbefaler dere til en Audi A3 1.8T 97'? 9357887[/snapback] Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Når det gjelder olje til 97 A3 1.8T, kan jeg anbefale Mobil1 ESP 5W-30. Den oppfyller og overgår VW 502.00. Denne bilen skal IKKE gå på longlife!Ikke bruk Shell's olje. Mobil1's olje er et av verdens beste, om ikke beste. Jeg skal starte å selge Mobil1 olje snart, men imens kan jeg gi deg gunstig pris på ovennevnte Mobil1 olje. 9412320[/snapback] På BITOG forum er det mange som poster analyse av brukt olje. Mobil1 er langt fra den beste oljen ifølge disse analysene.. http://theoildrop.server101.com/forums/pos...at=0&Board=UBB3 Av oljene til Mobil er det Mobil Delvac1 og Mobil1 0W-40 som stort sett har gode oljeanalyser. Endret 2. september 2007 av bar1 Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når det gjelder olje til 97 A3 1.8T, kan jeg anbefale Mobil1 ESP 5W-30. Den oppfyller og overgår VW 502.00. Denne bilen skal IKKE gå på longlife!Ikke bruk Shell's olje. Mobil1's olje er et av verdens beste, om ikke beste. Jeg skal starte å selge Mobil1 olje snart, men imens kan jeg gi deg gunstig pris på ovennevnte Mobil1 olje. Er det bare helt tilfeldig at du har nicket mobil1oil og fraråder folk å bruke Shell, og gå for Mobil1 i stedet? Shell må da ha olje de også som oppfyller VW502.00 kravene? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Putter Mobil super og Mobil olje på bilene på jobben. Dette er virkelig en god og dyr olje! Men du verden hva du får for pengene! Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no Når det gjelder olje til 97 A3 1.8T, kan jeg anbefale Mobil1 ESP 5W-30. Den oppfyller og overgår VW 502.00. Denne bilen skal IKKE gå på longlife!Ikke bruk Shell's olje. Mobil1's olje er et av verdens beste, om ikke beste. Jeg skal starte å selge Mobil1 olje snart, men imens kan jeg gi deg gunstig pris på ovennevnte Mobil1 olje. Er det bare helt tilfeldig at du har nicket mobil1oil og fraråder folk å bruke Shell, og gå for Mobil1 i stedet? Shell må da ha olje de også som oppfyller VW502.00 kravene? 9413350[/snapback] Endret 3. september 2007 av mobil1oil Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no Ok, stussa bare litt på nicket ditt og dette skrytet av mobil1oil, skulle nesten tro du solgte den Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 OK. Jeg er har brukt Mobil1 en stund og er svært fornøyd Vurderer sterkt å selge Mobil1 olje, siden det koster altfor mye hos Esso! Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no Ok, stussa bare litt på nicket ditt og dette skrytet av mobil1oil, skulle nesten tro du solgte den 9420466[/snapback] Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg skal starte å selge Mobil1 olje snart, men imens kan jeg gi deg gunstig pris på ovennevnte Mobil1 olje. 9412320[/snapback] Ok, stussa bare litt på nicket ditt og dette skrytet av mobil1oil, skulle nesten tro du solgte den 9420466[/snapback] Han gjør jo det? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no 9420306[/snapback] Jeg er medlem av vwaudi-club og jeg har aldri sett noen legge fram bevis for at Shell er dårligere enn annen olje (eller at Mobil1 og Castrol er bedre). Merkelig at ingen kan legge fram beviser i form av målinger av slitasje, bilder av "sludge"/sotavleiringer/etc. Hadde det vært noen problemer med Shell oljen ville 1000000 vis av brukere over hele verden rapportert om problemer. Så langt har jeg ikke sett noe til det. Greit at du skal selge en olje, men la være å snakke negativt om konkurrerende produkter du tydeligvis ikke har kompetanse på. Bruk heller tiden på å BEVISE hvor bra Mobil1 er. Til slutt; mine nærmeste Audi/VW forhandlere selger Shell olje over disk og bruker dette ved service. Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hei, jeg snakker ikke negativt om andre oljer pga at jeg skal selge Mobil1. Grunnen til det det er at jeg har hatt VAG biler LENGE og har brukt Shell olje i starten, før jeg fikk litt mer kunnskap om motoroljer og forskjellen på dem. En ting som man bør legge merke til er hvorfor ikke alle Møller kjedene i Norge bruker ULIKE oljer. Ikke ALLE bruker Shell. Hvorfor? Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. Har lest flere mekanikere som har SETT at Shell oljen er MYE dårligere enn f.eks Mobil1/Castrol. Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no 9420306[/snapback] Jeg er medlem av vwaudi-club og jeg har aldri sett noen legge fram bevis for at Shell er dårligere enn annen olje (eller at Mobil1 og Castrol er bedre). Merkelig at ingen kan legge fram beviser i form av målinger av slitasje, bilder av "sludge"/sotavleiringer/etc. Hadde det vært noen problemer med Shell oljen ville 1000000 vis av brukere over hele verden rapportert om problemer. Så langt har jeg ikke sett noe til det. Greit at du skal selge en olje, men la være å snakke negativt om konkurrerende produkter du tydeligvis ikke har kompetanse på. Bruk heller tiden på å BEVISE hvor bra Mobil1 er. Til slutt; mine nærmeste Audi/VW forhandlere selger Shell olje over disk og bruker dette ved service. 9426477[/snapback] Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg har både hørt og lest at Shell olje er dårlig og jeg kommer ALDRI mer til å bruke den på noen motorer. Mekanikere har skrevet at når de åpnet motoren med Shell olje så ut som sump, mens motorer med Castrol/Mobil1 så ny ut! Les f.eks på www.vwaudi-club.no 9420306[/snapback] Jeg er medlem av vwaudi-club og jeg har aldri sett noen legge fram bevis for at Shell er dårligere enn annen olje (eller at Mobil1 og Castrol er bedre). Merkelig at ingen kan legge fram beviser i form av målinger av slitasje, bilder av "sludge"/sotavleiringer/etc. Hadde det vært noen problemer med Shell oljen ville 1000000 vis av brukere over hele verden rapportert om problemer. Så langt har jeg ikke sett noe til det. Greit at du skal selge en olje, men la være å snakke negativt om konkurrerende produkter du tydeligvis ikke har kompetanse på. Bruk heller tiden på å BEVISE hvor bra Mobil1 er. Til slutt; mine nærmeste Audi/VW forhandlere selger Shell olje over disk og bruker dette ved service. 9426477[/snapback] Valvoline er hakket bedre en Castrol, merket det på bilen min når jeg byttet. Bruker kun Valvoline synpower 5w40 heretter.. Mobile1 har jeg ikke prøvd men det er noe av de absolutt beste trur jeg... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hei, jeg snakker ikke negativt om andre oljer pga at jeg skal selge Mobil1. Grunnen til det det er at jeg har hatt VAG biler LENGE og har brukt Shell olje i starten, før jeg fikk litt mer kunnskap om motoroljer og forskjellen på dem. En ting som man bør legge merke til er hvorfor ikke alle Møller kjedene i Norge bruker ULIKE oljer. Ikke ALLE bruker Shell. Hvorfor? Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. Har lest flere mekanikere som har SETT at Shell oljen er MYE dårligere enn f.eks Mobil1/Castrol. 9426690[/snapback] Jeg er også VACN medlem og den tråden du linker holder ikke så godt. Tidlig i tråden skriver en "shell olje ødelegger motoren", uten å gi noe grunnlag for påstanden. Veldig troverdig. Lengre ned i tråden kan vi lese at flere reagerer på uttalelsen. Også folk med kompetanse som beviser akkurat det motsatte! Så du kommer ikke langt med å linke til den tråden... Endret 4. september 2007 av Marzo Lenke til kommentar
mobil1oil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Han som skriver at Shell olje ødelegger motoren, JOBBER hos Møller. Så han vet vel litt mer enn de som ikke jobber med VAG biler & Shell olje.... Det var bare et eks. Finnes MANGE tråder rundt kvaliteten til Shell olja! Hei, jeg snakker ikke negativt om andre oljer pga at jeg skal selge Mobil1. Grunnen til det det er at jeg har hatt VAG biler LENGE og har brukt Shell olje i starten, før jeg fikk litt mer kunnskap om motoroljer og forskjellen på dem. En ting som man bør legge merke til er hvorfor ikke alle Møller kjedene i Norge bruker ULIKE oljer. Ikke ALLE bruker Shell. Hvorfor? Når det gjelder vwaudi-club.no så bør du bare søke på Shell, så ser du at overraskende mange mener at Shell olje bør unngåes. Et eks er http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ght=shell+helix. Har lest flere mekanikere som har SETT at Shell oljen er MYE dårligere enn f.eks Mobil1/Castrol. 9426690[/snapback] Jeg er også VACN medlem og den tråden du linker holder ikke så godt. Tidlig i tråden skriver en "shell olje ødelegger motoren", uten å gi noe grunnlag for påstanden. Veldig troverdig. Lengre ned i tråden kan vi lese at flere reagerer på uttalelsen. Også folk med kompetanse som beviser akkurat det motsatte! Så du kommer ikke langt med å linke til den tråden... 9427375[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå