Kontorstol Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei, jeg vurder å kjøpe en Acer Aspire 4520, men jeg må vite helt sikkert om Ubuntu vil virke smertefritt på den--- Vil skjermkortet ha noen problemer med Beryl? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvilket skjermkort er det på den? Finner det ikke på den siden, sikkert jeg som er blind. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 # Grafikk : NVIDIA GeForce® 7000M with up to 896 MB of TurboCache™ (256 MB of dedicated system memory, up to 640 MB of shared system memory*) supporting Microsoft® DirectX® 9 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Skjermkortet blir neppe noe problem. NIVIDA er etter det jeg vet et av de mest støtta kortan til linux Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 NVIDIA og ATi er de verst bstøttede etter det jeg har hørt. opiert fra posten "Filserver mini How-to": Hvis du er en av de uheldige som får svartskjerm etter installasjon, så fortvil ikke, men les følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dessverre deler ikke nVidia eller ATI spesifikasjoner for sine kort med GNU/Linux miljøet, dette betyr at du kan oppleve problemer på en del av kortene deres. En løsning som veldig ofte fungerer er rett og slett og installere nyeste driver direkte fra dem, men har du kun svartskjerm så må dette gjøre på den tunge måten. Hvis skjermen er helt svart etter start, så kan du prøve å få frem log-in med ctrl-alt-F1 tastekombinasjon. Logg inn med ditt brukernavn (skriv ut de neste linjene her hvis du ikke kan ha dem åpne mens du driver på). Du kan nå tekstbasert styre systemet ditt. Sjekk først om du har nVidia eller ATI grafikk: lspci|grep VGA Last ned programmet Envy som automatisk installerer driver for deg: wget http://albertomilone.com/ubuntu/nvidia/scripts/envy_0.9.7-0ubuntu6_all.deb Innstaller Envy: sudo dpkg -i envy_0.9.7-0ubuntu6_all.deb Start Envy i tekstmodus, og velg den driveren du skal ha: sudo envy -t Start maskinen på nytt når du er ferdig. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Ok, takker, jeg skal bruke den til skole så beryl er ikke et must, men hadde vert litt kult Vil det være noe problem med enkle spill som f.eks Warcraft 3 (I wine) på den maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Her har du omtale av Wow i Wine. EDIT:Hvis du gjør det som står i den skjulte teksten, vil skjermkortet fungere som alle andre skjermkort. Kjører selv 1280x800, som er maks oppløsning for skjermen min. Så jeg tipper at beryl fungerer. Endret 25. august 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Her har du omtale av Wow i Wine. 9359782[/snapback] Er du gal Ikke wow men Warcraft 3 Edit: Jeg mente forresten om skjermkortet er bra nok til å klare slike spill Endret 25. august 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hadde på følelsen av at noe var feil. Her. EDIT: Jeg er trøtt. Men, som jeg sa, med driveren, funker det. Så det jeg skrev er ikke _HELT_ på jordet. Endret 25. august 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg vet ikke hvordan det er med Ubuntu og Fedora, men Slackware 12.0 hadde iallefall ikke noe problem med å godta at jeg bruker ATi PowerColor X1950PRO Extreme 512 MB Ram Skjermkort. Fungerer fint med Slackware 12.0 og ATi kort iallefall, men jeg tror jeg fikk litt problemer med det samme kortet når jeg skulle kjøre opp Ubuntu LiveDVD`en og Fedora Live CD`en når jeg tenker meg om. Men siden at jeg ikke bruker noen av dem så holder det for meg at Slackware 12.0 takler ATi kort fint. Siden at Slackware 12.0 er nyere enn Fedora 7 og Ubuntu 7.04 så kan det hende at det er en nyere kjerne i Slackware. Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 wil: var ikkje ATi-kort han snakka om i det heile tatt. Han spurte om ei maskin med eit Geforce 7000M. Kontorstol: trur den maskina vil fungere fint med ubuntu. Eg har ingen erfaring med nforce 630m-chipset dog, så ta deg ei runde med google og du skal finne svar. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 huf: Hvis du leser den ene posten til StigF så skjønner du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå